دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عسگراولادی: کاهش قیمت ارز تا 3 هزار تومان فاتحه صادرات را می‌خواند/ فشار مالیاتی، فرار سرمایه را تشدید می‌کند

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران گفت: امسال فاجعه‌ای اقتصادی بود و درآمدی حاصل نشده است که دولت بخواهد، مالیات دریافت کند؛ بنابراین افزایش مالیات، منجر به فرار سرمایه و تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی خواهد شد.
کد خبر : 66333

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، اسدالله عسگراولادی در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ضمن هشدار بابت قانون مالیات به صورت فعلی، بیان کرد: در این لایحه اجازه داده شده است تا حساب‌های شخصی افراد بررسی شود که پول از کجا آمده است و به کجا می‌رود و این قانون باید اصلاح شود.


وی درباره نرخ ارز اظهار کرد: نرخ ارز شمشیر دو لبه است. نرخ مبادله‌ای فعلاً سه هزار و 18 تومان است و در بازار آزاد تا سه هزار و 600 تومان می‌رسد بنابراین زمانی که می‌گوییم ارز تک نرخی شود باید مشخص شود که کدام نرخ را قرار است به کدام نرخ برسانیم.


عسگراولادی با بیان اینکه درصورت تک نرخی شدن ارز و رسیدن قیمت آن به 3 هزار تومان باید فاتحه صادرات را خواند، تصریح کرد: در این صورت باید صادرات را از محل درآمدزایی حذف کنیم و پتروشیمی‌ها نیز تعطیل شوند. همچنین اگر ارز به نرخ سه هزار و 600 تومان برسد و در این حالت تک‌نرخی شود، تبعات خاص خود را دارد.


وی بیان کرد: اکنون صادرکنندگان نمی‌دانند برای سال آینده و انجام صادرات بر مبنای چه نرخی برنامه‌ریزی کنند.


این عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران افزود: سال 94 سال فاجعه اقتصادی بود و درآمدی در این سال ایجاد نشده که بخواهند بابت آن مالیات دریافت کنند. در این وضع آیا قرار است بازاریان کرکره‌ مغازه های خود را پایین کشیده و در خانه‌های خود بنشینند؟


به گفته وی، با این وضع در نیمه دوم سال آینده با کسری فاحشی از تراز بودجه مواجه خواهیم شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته