دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1401 - 15:20
چاووش‌اوغلو:

بحران امنیت غذایی جهان را تهدید می‌کند/ امکان ایجاد کریدورهای بشردوستانه برای ناوبری دریایی

وزیر امور خارجه ترکیه با جدی خواندن چالش امنیت غذایی در جهان گفت، روسیه و اوکراین در زمینه مبارزه با این چالش نقش یکسانی دارند.
کد خبر : 663311
مولود چاووش اوغلو

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، مولود چاووش‌اوغلو در کنفرانس خبری مشترک با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه چالش امنیت غذایی را در جهان جدی خواند و گفت: با بحران واقعی غذایی در جهان روبه‌رو هستیم و نه‌تنها به صادرات غلات از اوکراین، بلکه به صادرات غلات و کود از روسیه مربوط می‌شود.


وی با بیان اینکه روسیه و اوکراین به‌دلیل اینکه یک‌سوم غلات جهان را تولید می‌کنند، در زمینه بحران امنیت غذایی نقش مشترک دارند، افزود: باید امکان ایجاد کریدورهای امن بشردوستانه برای ناوبری دریایی و حمل‌ونقل کشتی‌ها فراهم شود. روسیه اصرار دارد شبه‌نظامیان به‌وسیله این کشتی‌ها از اوکراین خارج نشوند و ما این موضع مسکو را منطقی می‌دانیم.


وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه کشورش به کمپین تحریم‌ها علیه روسیه نپیوسته است، عنوان کرد: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از این موضوع راضی نیست، زیرا اوضاع بسیار متشنج است و باید گام‌های معقول برداشته شود و طرف‌ها به دیپلماسی بازگردند.


انتهای پیام/۴۰۳۳/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته