دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1401 - 14:26
برای مقابله با تحولات غافلگیرکننده؛

سومین رزمایش الجزائر طی ۳ هفته برگزار شد

ارتش الجزائر با هدف مقابله با تحولات بالقوه غافلگیرکننده در مرز با مغرب، سومین رزمایش نظامی خود را طی سه‌ هفته اخیر انجام داد.
کد خبر : 663299
ارتش الجزائر

ارتش الجزائر روز گذشته (سه‌شنبه، ۷ ژوئن)، مانورهای نظامی را در منطقه «تندوف» واقع در نزدیکی مرز با مغرب انجام داد که سومین مانور نظامی در چند هفته اخیر است و این اقدام تنها چند روز پیش از آغاز رزمایش‌های «شیر آفریقا» که قرار است با مشارکت نیروهای آمریکایی، مغربی و چند کشور دیگر آغاز شود، صورت می‌گیرد.


در سال ۲۰۰۷ اولین دور از مانورهای شیر آفریقا بین مغرب و ایالات متحده با مشارکت کشورهای اروپایی و آفریقایی آغاز شد و این رزمایش هر ساله انجام می‌شود.


سرتیپ «السعید شنقریحه» رئیس ستاد مشترک ارتش الجزائر، دوشنبه شب وارد منطقه تندوف در مجاورت مرز مغرب، جایی که رهبری جبهه پولیساریو و ده‌ها هزار نفر از ساکنان صحرای غربی حضور دارند، شد تا بر رزمایش‌های نظامی شبانه و تاکتیکی نظارت کند.


روزنامه «الشروق» الجزائر در شماره روز گذشته خود نوشت که این رزمایش‌ها که محدود به زمان بوده، یک رزمایش نظامی دقیق با هدف شبیه‌سازی رویارویی‌های نظامی در شب و در شرایط نزدیک به واقعیت و آموزش فرماندهان در سطوح مختلف برای آماده‌سازی، سازماندهی نبرد شبانه و کسب تجربه فرماندهان در کنترل یگان‌های تحت نظر خود در بخش‌های هماهنگی و همکاری بین یگان‌های مختلف اصلی و فرعی و توانمندسازی نیروها برای کسب مهارت‌های بیشتر در کنترل سیستم‌های تسلیحاتی است.


به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، این سومین رزمایش الجزائر در کمتر از سه هفته اخیر است. پیش از این در ۲۴ می، نیز یک رزمایش تاکتیکی با گلوله جنگی در منطقه نظامی دوم واقع در منطقه استراتژیک «اوران» مشرف به دریای مدیترانه با یگان‌های تیپ ۳۶ پیاده نظام مکانیزه با پشتیبانی یگان‌هایی با سلاح های مختلف انجام شد. در کنار نیروی زمینی، نیروی دریایی نیز به نوبه خود یک رزمایش نظامی را در ۲۳ می گذشته با حضور ناوهای جنگی و زیردریایی‌ها و پرتاب موشک از سطح انجام داد.الجزایر دارای هشت زیردریایی نظامی است که از این نظر توانمندی نظامی آن در مدیترانه معادل کشورهایی چون ایتالیا و اسپانیا است.


بر اساس این گزارش، وزارت دفاع الجزائر سطح رزمایش‌های نظامی خود را در ماه‌های اخیر بالا برده و در سه هفته گذشته به سه رزمایش نظامی با گلوله‌های جنگی رسیده است، عدد بالایی که نشان‌دهنده آمادگی ارتش برای تحولات بالقوه غافلگیرکننده است.


از زمان حمله روسیه به اوکراین، الجزائر با پیش‌بینی تحولات، در حالت آماده باش نظامی به سر می‌برد، به خصوص که کشوری نزدیک به روسیه محسوب می‌شود و از چند ماه پیش نیروی دریایی الجزائر و روسیه مانورهای مشترکی را در دریای مدیترانه برای مقابله با حملات و تامین امنیت دریانوردی انجام داده‌اند.


انتهای پیام/۴۱۰۶/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته