دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1401 - 14:50
رویداد عصر امید(۳۸۳)/ بازرگان در گفت‌وگو با آنا:

«عصر امید» اقدامات فناورانه دانشگاه آزاد سیرجان را تکمیل کرد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان عنوان کرد که از دو سال قبل با راه‌اندازی سرای نوآوری و کارگاه مهندسی معکوس کار در حوزه فناوری، نوآوری و کارآفرینی را آغاز و رویداد عصر امید اقدامات فناورانه این دانشگاه را تکمیل کرد.
کد خبر : 663051
غرفه خبرگزاری آنا در روز پایانی نمایشگاه رویداد ملی عصر امید

امیررضا بازرگان با حضور در غرفه خبرگزاری آنا در رویداد «عصر امید» دانشگاه آزاد اسلامی در مصلای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان در نهمین جشنواره فرهیختگان در مراسم اختتامیه این رویداد موفق به کسب دو عنوان برتر کشور در حوزه پژوهش و فناوری و سرای نوآوری برتر شد.


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان توانست به عنوان واحد دانشگاهی برتر در حوزه پژوهش و فناوری رتبه نخست کشور را از آن خود کرده و سرای نوآوری فولاد، زنجیره تأمین و صنایع وابسته این دانشگاه نیز به عنوان سرای نوآوری برتر کشور انتخاب شد.




بیشتر بخوانید:


اعطای ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های فناور گیلان


توانمندی‌های نمایشگاه «عصر امید» در مسیر درست هدایت شوند


پیام واقعی رویداد «عصر امید» به مسئولان چه بود؟





سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان اضافه کرد: رویداد عصر امید رویدادی بی‌نظیر در کشور بود، همکاران معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ماه‌ها تلاش کردند که این رویداد رقم بخورد و خوشبختانه توانستند حدود یک هزار ایده و استارت‌آپ، یک هزار شرکت فناور و خلاق و یک هزار گروه پژوهشی و زیرساخت را عرضه کنند و اتفاق خوبی رقم خورد.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مطرح کرد: بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه برای این ایده‌ها و شرکت‌ها اتفاق افتاد که امیدواریم این رویداد همان‌جور که برنامه‌ریزی شده همه‌ساله بتواند برای دانشگاه آزاد اسلامی رقم بخورد و همان‌طوری که در گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری پیش‌بینی فرمودند و با توجه به سخنان دکتر طهرانچی با تأسی از این بیانیه اتفاق افتاده، دانشگاه آزاد اسلامی بتواند بسترساز اشتغال دانش‌بنیان و کارآفرین در کشور باشد و این رویداد نشان داد که این کار قابل انجام و این اتفاق رقم خورده است.


بازرگان بیان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان از دو سال قبل با تأسیس سرای نوآوری و تأسیس کارگاه مهندسی معکوس و ساخت و تولید توانستیم کار در حوزه فناوری، نوآوری و کارآفرینی را آغاز و اقدامات فناورانه را در سیرجان رقم بزنیم و رویداد عصر امید هم کار ما را تکمیل کرد.


وی افزود: از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان هشت شرکت فناور و خلاق و ۱۰ ایده و استارت‌آپ در رویداد عصر امید شرکت کردند و با توجه به مذاکراتی که با مدیرعامل صنایع مس ایران و شرکت خودروسازی سایپا داشتیم به‌زودی در حوزه بومی‌سازی و مهندسی معکوس با این دو شرکت بزرگ قراردادهای خوبی را منعقد می‌کنیم.


به گزارش آنا، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در مصلای تهران برگزار شد.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته