دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حاشیه‌های روزانه جشنواره فیلم فجر

روز عجیب جشنواره: برادرم خسرو با اژدها وارد می‌شود!

در هشتمین روز جشنواره فیلم فجر، تمام نشست‌های خبری با دلایل مختلف لغو شد و در طول روز با اعلام کاندیداهای سه بخش مستند، هنر و تجربه و نگاه نو، شور و هیجان زیادی در کاخ جشنواره و گروه‌های تلگرامی ایجاد شد.
کد خبر : 66305

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، مهم‌ترین حاشیه هشتمین روز جشنواره در برج میلاد این بود که هیچ نشستی برگزار نشد؛ در حالیکه خبرنگاران و عکاسان بی خبر از این موضوع از ساعت 10 در کاخ جشنواره حضور داشتند و پشت در سالن نشست در انتظار بودند.


شب گذشته اعلام شده بود که نشست فیلم «مالاریا» برگزار نمی‌شود و دو نشست دیگر هم که به «دختر» و «خماری» اختصاص داشت به دلیل کسالت رضا میرکریمی و منیژه حکمت برگزار نشد. منیژه حکمت در گروه تلگرامی جشنواره از خبرنگاران و عکاسان عذرخواهی کرد و دلیل برگزار نشدن را تب و لرز اعلام کرد اما از میرکریمی که تا پاسی از شب گذشته در برچ دیده شده بود، نشد.


در پی برگزار نشدن نشست‌ها، سید صادق موسوی مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی جشنواره از اهالی رسانه عذرخواهی کرد و گفت: «آرزوی همه عوامل جشنواره، برگزاری منظم نشست‌های خبری بود که برخی از عوامل فیلم‌های سینمایی بنا به دلایل مختلفی تمایلی به حضور در این نشست‌ها نداشتند، اما اصحاب رسانه این تعامل را به بهترین نحو ممکن انجام دادند و لایق تقدیر و قدردانی هستند.»


در بخش اکران فیلم‌ها مستند «آزادی» همچون سایر مستندها با کمترین مخاطب اکران شد و پس از آن نوبت «ممیرو» از گروه هنر و تجربه بود که برخی از عوامل آن با لباس محلی در مراسم فرش قرمز حضور یافتند. این فیلم باوجود حضور مخاطبان اندک در سالن مورد توجه حاضران قرار گرفت.


فیلم بعدی «پل خواب» در بخش نگاه نو بود. در مراسم فرش قرمز این فیلم حضور شمس لنگرودی و جواد مجابی به عنوان دو چهره ادبی و گلوریا هاردی همسر ساعد سهیلی که در سریال «کیمیا» نیز به ایفای نقش پرداخته بود، جلب توجه می‌کرد.


«عادت نمی‌کنیم» فیلم ساعت 21 روز هشتم بود که اعلام شد 20:30 اکران می‌شود. هدیه تهرانی، محمدرضا فروتن و حمیدرضا آذرنگ به عنوان بازیگران اصلی این فیلم در مراسم فرش قرمز حضور نیافتند.


فیلم بعدی «برادرم خسرو» بود که با استقبال خوبی همراه شد. مراسم فرش قرمز این فیلم بدون شهاب حسینی برگزار شد اما حضور ناصر هاشمی پس از سال‌ها در جشنواره مورد توجه بود.


در هنگام اکران دو فیلم «عادت نمی‌کنیم» و «برادرم خسرو» تمام صندلی‌های سالن اصلی، بالکن و سالن 4 و 5 که به ظاهرا به خبرنگاران اختصاص یافته اما با بی تدبیری، بلندگوی مرکز همایش‌ها دائما اعلام می‌کند که فیلم‌ها در این دو سالن نیز اکران می‌شود، پر بود و تعداد زیادی هم روی پله‌ها به تماشای این فیلم نشستند و برخی از اهالی رسانه در انتهای سالن 4 فیلم را ایستاده تماشا کردند .


آخرین سانس روز هشتم به «اژدها وارد می‌شود» ساخته مانی حقیقی که به جشنواره برلین راه یافته، اختصاص داشت. این فیلم که دارای فضا و حال و هوای خاصی بود و بخشی از آن نیز به صورت گفت‌گوهای مستند تهیه شده بود توجه بسیاری از افراد حاضر در کاخ جشنواره را جلب کرد. پیش از این اعلام شده بود که گروه سازنده این فیلم روی فرش قرمز حاضر نخواهند شد اما پیش از نمایش در برج میلاد حضور خواهند داشت.


کامبوزیا پرتوی، شادمهر راستین، ساره بیات، بهروز افخمی، مرجان شیرمحمدی، رسول توکلی، اسماعیل عفیفه و رعنا آزادی‌ور از چهره‌های جدید در روز هشتم در کاخ جشنواره بودند.


حضور ناصر هاشمی و اکبر زنجان‌پور پس از سال‌ها در فیلم‌های این دوره از جشنواره نیز از نکات جذاب این روز بود.


حوالی صبح روابط عمومی فیلم «خماری» در گروه تلگرامی فجر اعلام کرد که نشست رسانه‌ای این فیلم فردا برگزار نمی‌شود و این موضوع واکنش تند بسیاری از اهالی رسانه را در پی داشت.


از دیگر نکات روز هشتم اعلام کاندیداهای بخش مستند، هنر و تجربه و نگاه نو بود و تا پاسی از شب همه منتظر اعلام کاندیداهای بخش سودای سیمرغ بودند که بنا بر اعلام ستاد خبری جشنواره به روز بعد موکول شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته