دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1401 - 08:54
کلانتری در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد؛

«عصر امید» حرکت و تحول به سمت شهر دانایی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج گفت: یکی از ثمرات رویداد عصر امید، حرکت و تحول در راستای شهر دانایی است.
کد خبر : 662927
حسین کلانتری خلیل آباد

حسین کلانتری‌خلیل‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در کرج اظهار کرد: رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی که با هدف معرفی دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانشگاه، ارتباط با صنعت، دستگاه‌های اجرایی و جامعه، معرفی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها، طرح آمایش استانی و معرفی سند تحول و تعالی دانشگاه برگزار شد، امیدی در دل نسل جوان، دانشجویان و استادان ایجاد کرد که می‌تواند زمینه رشد و توسعه در واحدهای دانشگاهی، شهرها و مناطق مختلف را فراهم کند. این حرکت تسریع‌کننده روند رشد و توسعه دانش‌محور بین مراکز دانشگاهی و بخش‌های مختلف صنعت و مدیران شهری است.


این مسئول اظهار کرد: پس از پدیدارشدن مشکلات جامعه صنعتی، انقلاب دانش، جایگزین انقلاب صنعتی شد. جامعه دانشی یکی از نتایج تحولات جوامع امروزی بوده که به طور خاص با پدیده جهانی شدن در سال ۱۹۹۰ پررنگ‌تر شده به‌طوری‌که قرن ۲۱ میلادی در واقع به‌عنوان عصر شهرهای دانش‌بنیان شناخته‌ و گذار از جامعه مبتنی بر مواد و محصولات به جامعه مبتنی بر دانش مورد توجه قرار گرفته است.


وی افزود: یکی از ثمرات رویداد عصر امید، حرکت و تحول در راستای شهر دانایی بود؛ شهر دانایی، محلی برای پرورش دانش است. این جوامع و شهرها، نخبگان علوم مختلف را جذب و فضایی برای پرورش افراد متخصص فراهم می‌کنند. این شهرها فضایی برای نوآوری مهیا می‌کنند که می‌توان گفت خلاقیت، نوآوری و کسب‌وکارهای دانشی به‌عنوان عامل اصلی و محوری رشد اقتصاد شهری و منطقه‌ای و به تبع آن ملی قلمداد می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج گفت: دانش منجر به دانایی و حرکت ارزش‌مدار می‌شود، حرکتی که به دانش جهت داده و آن را در خدمت دانایی به کار می‌گیرد. دانش منجر به ظهور فرهنگ و مکاتب فکری دانایی محور شده و باید شهر دانش‌بنیان را به‌عنوان هدف نهایی در نظر گرفت؛ زیرا دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با توجه به زنجیره گسترده‌ای که در کشور دارد در هر استان شهر دانایی محور ایجاد کند.


کلانتری‌خلیل‌آباد عنوان کرد: در واقع شهر دانایی، شهری است که در سطوح بالایی از شدت، دانایی را در خود هضم کرده و پایه‌ای از صنایع متنوع را در سطح متمایزی از تخصص‌گرایی در خود ارائه می‌دهد. در همین راستا شهر دانایی دارای حداقل دانشگاه بوده که ارتباطات سودمند متقابلی را با خود شهر پایه‌ریزی کرده و حاصل این ارتباطات به صنایعی منجر می‌شود که بر پایه قدرت پژوهشی شکل گرفته‌اند.


به گزارش آنا؛ رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار و بخشی از فعالیت ۴۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش نیروی انسانی، پژوهش، فرهنگ، اقتصاد، علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی و ... عرضه شد.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته