دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1401 - 15:19

تجلیل از ۳۱ منتخب مسابقات قرآن و عترت در دانشگاه آزاد لاهیجان

همزمان با دهه کرامت در مراسمی از برگزیدگان مرحله مقدماتی بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان تجلیل شد.
کد خبر : 662905
تجلیل از منتخبان مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد لاهیجان

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از لاهیجان، همزمان با دهه کرامت، در مراسمی از برگزیدگان مرحله مقدماتی بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در بخش‌های کتبی و شفاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان تجلیل شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در این مراسم اظهار کرد: در دنیای امروزی که ضد ارزش‌ها با رنگ و لعابی جذاب خود را به جای ارزش‌ها نمایان می‌کنند، گام نهادن در مسیر آموزه‌های قرآنی و اهتمام به امور قرآنی قابل تحسین است.


مجید عاشوری افزود: از قهرمانان قرآنی دانشگاه انتظار می‌رود با حفظ منش و شخصیت قرآنی خود به‌عنوان جریانی اثرگذار و غالب میان استادان، کارکنان و دانشجویان ایفای نقش کرده و با منطق و عقلانیتی که در مفاهیم عالی این کتاب الهی وجود دارد بر سایر جریان‌های فکری مرسوم و معمول میان آحاد دانشگاهی اثرگذار باشند.


امام(ره) تربیت‌یافته مکتب قرآن کریم بود


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی شرق گیلان با بیان شأن و منزلت امام راحل، ایشان را انسانی تربیت‌یافته مکتب قرآن کریم دانست و گفت: حضرت امام(ره) به پشتوانه چنین مکتب قدرتمندی توانست ملتی را راهبری کرده که نتیجه آن اندیشه و راهبری، رویش ملتی عزتمند، مستقل و غیور است و مقام معظم رهبری، به‌عنوان فرزند خلف آن امام سفر کرده اکنون بزرگ‌ترین حامی و پرچمدار قرآن کریم و اندیشه‌های ناب مرتبط با آن هستند.


حجت‌الاسلام محمدمهدی معتمدی گسترش برنامه‌های قرآنی اثرگذار در دانشگاه‌ها را جزء اهداف قطعی این نهاد دانست و اضافه کرد: اهتمام به نشر اندیشه‌های بلند معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری درباره معارف عظیم قرآنی، استفاده از استادان اخلاق مدار و تأثیرگذار در دروس معارف و قرآنی دانشگاه، حمایت و همت مضاعف درباره برگزاری مسابقات، شناسایی و جذب نیروهای فعال قرآنی از میان آحاد دانشگاهی و استفاده از ظرفیت آنها در خوابگاه‌های دانشجویی، برگزاری نشست‌های جذاب با موضوعات کاربردی و به‌روز، کرسی‌های تلاوت قرآن کریم با دعوت از قاریان مطرح استانی و کشوری و... بخشی از برنامه‌های نهاد رهبری در دانشگاه است.


مسابقات قرآن و عترت میراثی ماندگار در فعالیت‌های دینی دانشگاه است


دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز مسابقات قرآن و عترت را میراثی ماندگار و ارزشمند در سلسله فعالیت‌های دینی دانشگاه دانست و عنوان کرد: با تغییرات مدیریتی که در سطح کلان دانشگاه درباره برنامه‌های قرآنی در چند سال اخیر اتفاق افتاده و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه متولی این فعالیت‌ها شده، روزبه‌روز شاهد گسترش و پیشرفت این‌گونه برنامه‌های ارزشی در میان آحاد دانشگاهی باشیم.


محمدابراهیم طلوع با بیان موفقیت بزرگ خانواده دانشگاه آزاد اسلامی در کسب رتبه دوم جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور مطرح کرد: با وجود معضل عظیم کرونا در کشور و تعطیلی دانشگاه‌ها، به دلیل ظرفیت بسیار بزرگ موجود در دانشگاه آزاد اسلامی و وجود نیروهای فعال قرآنی، این دانشگاه موفق به کسب این موفقیت ارزشمند در جشنواره ملی که میزبان آن وزارت علوم بوده، شده که نشان از تلاش و همت مضاعف همه نیروهای دلسوز و متعهد این عرصه دارد.


به گزارش آنا در پایان این مراسم از ۳۱ نفر از برگزیدگان بخش‌های کتبی و شفاهی مسابقات سراسری قرآن و عترت واحد لاهیجان با اهدای لوح سپاس و جوایز نقدی تجلیل شد.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته