دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1401 - 13:33

اقبالی: در جام جهانی قطر بختی برای یک تساوی هم نداریم/ امیدوارم شکست‌های سنگینی متحمل نشویم

مدرس فیفا گفت: تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر بختی برای کسب یک تساوی هم نخواهد داشت و تنها امیدوارم شکست‌های سنگینی را متحمل نشویم.
کد خبر : 662850
تیم ملی فوتبال ایران

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره اضافه شدن تیم ملی فوتبال ولز به گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و همگروهی با شاگردان دراگان اسکوچیچ اظهار کرد: این تیم در سایه تلاش و با برنامه‌ریزی خوبی که داشت به جام جهانی راه پیدا کرد. کاری به این موضوع نداریم که این تیم پس از ۶۴ سال به معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان صعود کرد بلکه از این منظر باید به موضوع نگریست که تا زمان برگزاری مسابقات چند بازی رسمی و دوستانه برگزار می‌کند و با چه میزان آمادگی به دیدار ایران و دیگر تیم‌های حاضر در گروه B می‌رود. این موضوع در مورد دیگر حریفان تیم ملی کشورمان نیز صدق می‌کند و بدون تردید انگلیس و آمریکا نیز تلاش خواهند کرد تا با بهترین آماده‌سازی بازی کنند. در جام جهانی باید به شکل اصولی و مدون به بالاترین سطح ممکن رسید تا بتوانیم در رقابت با تیم‌های مقتدر بهترین نتیجه را کسب کرد.


وی ادامه داد: در مورد تیم ملی فوتبال ایران هر چه بگوییم به جایی نمی‌رسد چون قرار نیست اتفاق مثبتی در مسیر آماده‌سازی این تیم رخ دهد. فدراسیون فوتبال نتوانسته یک بازی تدارکاتی هم برای مهم‌ترین تیمش برگزار کند و تنها برای اردوی آماده‌سازی به قطر رفته است. بحث بازی‌های تدارکاتی در حد حرف باقی مانده و بازیکنان فرصت محک خوردن را از دست داده‌اند. علم و تجربه ثابت کرده موفقیت با چنین وضعیتی ممکن نیست و حتی شاهد هستیم برخی ملی‌پوشان گلایه خود را نسبت به این موضوع به روش‌های مختلف بروز داده‌اند. آنهایی که در اروپا بازی کرده‌اند بیشتر به این مسئله آگاه هستند چون درک بهتری از موقعیت تیم ملی دارند. راهی که می‌رویم در جام جهانی بختی برای یک تساوی هم نداریم چون رقبا از دل بازی‌های تدارکاتی، ایرادهای خود را برطرف می‌کنند و ما از کیفیت خود بی خبر هستیم و مقابل رقیبی محک نمی‌خوریم.


مدرس فیفا خاطرنشان کرد: نتیجه بی‌برنامگی و کمبود بازی‌های تدارکاتی را در عرصه ملی می‌بینیم. تیم ملی امید به خاطر آنکه اردوهای کمی داشت و تنها دو بازی تدارکاتی با عراق برگزار کرد در مصاف با قطری که ۶ بر صفر مغلوب ازبکستان شد در لحظات آخر به گل تساوی رسید و بازی برده را دو بر یک به ترکمنستان واگذار کرد. شاید به لحاظ تکنیکی و مهارتی بهتر از حریفان خود بودند اما از نظر تاکتیکی و شناخت بازیکنان از هم ضعیف‌تر بودند و در روز آخر هم برابر ازبکستان میزبان عملاً حرفی برای گفتن نخواهند داشت. در این رابطه مهدی مهدوی‌کیا مقصر اصلی نیست هر چند تجربه کمی دارد. اگر بهترین مربی دنیا هم هدایت تیم امید ایران را بر عهده بگیرد چون بازیکنان این تیم در رده‌های سنی پایین‌تر با اصول فوتبال آشنا نشده‌اند نمی‌توانند با اردوهای کوتاه‌مدت و برگزاری حداقل بازی‌های تدارکاتی فوتبالی که به غلط برایشان شکل گرفته را تغییر دهند. برای همین هم نزدیک به ۵۰ سال است به المپیک صعود نکره‌ایم.




بیشتر بخوانید:





اقبالی یادآور شد: فدراسیون فوتبال عمان هم درخواست بازی تدارکاتی ما را رد کرده چون وعده برگزاری دیداری ۴۸ ساعت پس از تاریخ مدنظر ایران داده بوده و نمی‌تواند در این بازه زمانی به ملی‌پوشان خود لطمه وارد کند. تمام تیم‌های ملی که موفقیت را هدف اصلی خود کرده‌اند، برنامه بازی‌های دوستانه‌شان پر شده است. شاید تیمی حاضر شود با ایران بازی کند که تیم ملی «ب» داشته باشد یا اینکه برنامه مشخصی نداشته است که چنین موردی به ندرت یافت می‌شود. متأسفانه ما بدون آگاهی و شناخت به دنبال پیدا کردن راه‌حل هستیم اما قطعاً به جواب نخواهیم رسد تا زمانی که نگرش خود را تغییر دهیم. در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم نباید دلخوش به صعود باشیم چون کاری در این زمینه انجام نداده‌ایم. اگر اردوهای سازنده و بازی‌های تدارکاتی متعددی داشتیم شاید بخت کمی برای رسیدن به دور بعد به دست می‌آوردیم اما با این روند تنها امیدوارم که شکست‌های سنگینی را متحمل نشویم.


انتهای پیام/۴۰۴۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته