دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 خرداد 1401 - 17:29
رویداد عصر امید/ ۳۵۰

تولید و عرضه ۵۵ گیاه دارویی به شرکت‌های داروسازی داخلی/ صادارت ۲ گونه آویشن

ذهبی، شرکت کننده رویداد عصر امید از تولید ۵۵ گیاه دارویی و عرضه آن به شرکت‌های داروسازی داخلی و نیز صادرات دوگونه آویشن به خارج از کشور، خبر داد.
کد خبر : 662744
ذهبي

میلاد ذهبی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت جوانه گیاهی الوند درحاشیه برگزاری نمایشگاه عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار خبرگزاری آنا، گفت: تخصص ما در زمینه تولید نهاده‌های تکثیری مثل بذر، نشاء و قلمه گیاهان دارویی است. در حوزه کشت گیاهان دارویی ۱۱ تجربه کشت داریم و ۳۵ گونه آویشنی که در ایران است و متأسفانه مردم با آن آشنایی ندارند توانستیم آنها را در استان همدان کشت کنیم و دو گونه‌اش را به صادرات برسانیم.


وی افزود: تاکنون ۵۵ گیاه دارویی را کشت کرده‌ایم. یک شرکت پخش داریم که در زمینه پخش و توزیع گیاهان دارویی به شرکت‌های داروسازی فعالیت می‌کند.


ذهبی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی و واحد فنی و حرفه‌ای استان همدان آموزش شناخت بهتر گیاهان دارویی را داریم، گفت: علاقه‌مندانی که بخواهند کشت‌هایشان را تغییر دهند یا الگوی کشت جدیدی برای کشت گیاهان دارویی داشته باشند می‌توانیم حمایت و نهاده‌های کشت دارویی را در اختیار آنها قرار دهیم.


وی افزود: برای بازارشان می‌توانیم حمایت کنیم و خرید محصولات را به صورت قراردادهای تضمینی انجام می‌دهیم. مقداری را نیز به بازار عرضه می‌کنیم و کشاورز را مستقیم با کارخانه ارتباط می‌دهیم.


ذهبی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان یک واحد گلخانه به مساحت هزار و ۵۰۰ متر برای تولید نهاده‌های تکثیری در اختیار شرکت ما قرار دادند، خاطرنشان کرد: وقتی پتانسیل مجموعه ما را دیدند تقریباً ۸ هزار متر از زمین‌هایشان را در اختیار ما قرار دادند و آن را زیر کشت گیاهان دارویی بردیم که دانشجوها بیایند و با محیط عملی این کار آشنا شوند و تجربه کار در شرکت را نیز داشته باشند.


وی ادامه داد: یک هسته مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی که یک طرح گیاهان دارویی داشتیم آن را به مرکز رشد دادیم و به خاطر همان در این رویداد حضور پیدا کردیم.


ذهبی در رابطه با برگزاری رویداد عصر امید گفت: به عنوان شخصی که این دوره را طی کرده‌ام و در حال حاضر در بازار فعالیت می‌کنم، پتانسیلی در این نمایشگاه دیدم و اتفاقاتی را دیدم که احساس می‌کردم این محصولات را باید برای صنعت گیاهان دارویی وارد می‌کردم در صورتی که در استان کناری توسط یک دانشجوی نخبه داشت، این اتفاق می‌افتاد و موفق شدم طی سه روز نمایشگاه، چهار تفاهمنامه با دانشگاه‌های مختلف ببندم.


وی با اشاره به اینکه افتخار حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را در غرفه‌مان را داشتیم، اظهار کرد: همه نظرشان این بود که این صنعت جای بیشتری برای هدایت دانشجویان دارد.


ذهبی خاطرنشان کرد: شاید دانشجویان واحدهای دیگر نیز نمی دانستند چنین پتانسیلی در استان همدان است و چنین فرصت شغلی برای رشته‌های کشاورزی، وجود دارد و می‌توانند با تغییر گرایش وارد این حوزه شوند و با افزایش راندمان کاریشان هم درآمد بهتری کسب کنند و هم به بازارهای صادراتی برسند چون کشور ایران از قدیم پیشینه‌ای در صنعت گیاهان دارویی و دانشمندان بزرگی در این حوزه داشتیم و گونه‌هایی در ایران داریم که در جاهای مختلف دنیا نیست و توانایی تجاری‌سازی آنها وجود دارد.


وی افزود: البته تحقق این امر، همت مسئولان و دانشجویان را می‌طلبد که این فرصت وجود دارد، بیایید و استفاده کنید. همه کارها را قرار نیست مسئولان انجام دهند و خود دانشجو هم وقتی این پتانسیل را می‌بیند، می‌تواند از آن استفاده کند، وقتی یک کاری را شروع کرد آن وقت حمایت مسئولان را نیاز داریم که بتوانند حمایت کنند.


انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته