دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1401 - 17:35
ذکائی:

امام (ره) شخصیتی بی‌نظیر در تاریخ بشریت است

معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد گفت: امام (ره) شخصیتی بی‌نظیر در تاریخ بشریت بوده که معنویت را به سراسر جهان ارزانی داشت.
کد خبر : 662638
ابوالفضل ذکائی



ابوالفضل ذکائی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در ملارد با تشریح ویژگی‌های امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام (ره) مسیر حرکت ملت ایران را دگرگون کرد و حرکتی عظیم، ملی و متفاوت با حرکت‌های آزادی‌خواهانه گذشته رقم زد. ایشان به‌عنوان فقیهی برجسته، عارفی دلسوز، فیلسوف و سیاستمداری مسلط همه شئون رهبر دینی و الهی را به منصه ظهور رساند؛ زیرا امام (ره) در فقه و عرفان و در فلسفه و سیاست بی‌نظیر بودند و آن گوهر بی‌همتا به معنای حقیقی کلمه توانست بشریت را در مسیر هدایت الهی قرار دهد.


وی افزود: امام راحل نه تنها بر فضای اجتماعی کشور؛ بلکه بیش از آن در دل‌ها و جان‌های مردم نفوذ کرده بود و نهضتی را به‌نام جمهوری اسلامی ایران بنا نهاد که بسیاری از مدعیان سیاست ورزی دنیا تاکنون از درک ابعاد مختلف آن عاجز مانده‌اند. به فرموده امام راحل انقلاب اسلامی ایران الگوی ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی و رژیم‌های طاغوتی وابسته به اجانب را برای همه ملت‌های مستضعف و آزاده جهان ترسیم کرد. امام (ره) شخصیتی بی‌نظیر در تاریخ بشریت بوده که معنویت را به سراسر جهان ارزانی داشت. میراث معنوی امام راحل حکومت اسلامی است و امروز این حکومت الهی به‌عنوان تجربه عینی فراروی بشریت قرار دارد و توانسته خلأ نظام‌های مادی جهان را جبران کند؛ زیرا در حکومت اسلامی هم به بعد الهی و معنویت وهم به بعد مادی توجه ویژه شده است.


معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد گفت: مقام معظم رهبری درباره ارتحال امام فرموده‌اند، ارتحال رهبر کبیر انقلاب آیت الله العظمی حضرت امام خمینی (ره) ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر و صدمه‌ای بزرگ برای ملت ایران و همه مستضعفان جهان بود. دانشگاه از منظر معمار کبیر انقلاب مبدأ هرگونه تغییر و تحول در جامعه بوده و امیدواریم دانشگاهیان در سایه خودباوری، پشتکار، روشنگری وبیان حقایق منشأ خیروبرکت فراوان باشند و در راه معرفی و ترویج اندیشه‌های متعالی، اهداف و زوایای زندگی امام راحل به نسل حاضر و آینده گام بردارند.


پانزدهم خرداد نقطه عطف تاریخ مقاومت و انقلاب مردم ایران اسلامی است


ذکائی عنوان کرد: قیام ۱۵ خرداد به‌عنوان یکی از رویدادهای تأثیرگذار در شکل‌گیری انقلاب اسلامی به شمار می‌رود به نحوی که امام راحل ۱۵ خرداد را سند مخالفت شجاعانه ملت ایران در مقابل استکبار و اجانب عنوان کردند.


وی ادامه داد: ۱۵ خرداد نقطه عطف تاریخ مقاومت و انقلاب مردم ایران اسلامی بوده و بی‌شک نام این روز با نام آن پیر سفر کرده امام راحل گره‌خورده و ایشان آن‌قدر به این روز اهمیت می‌داد که گویی دست تقدیر الهی به پاس این اهتمام، سفر ملکوتی‌اش را با پانزده خرداد قرین کرد و این یوم‌الله را با نام امام(ره) تا ابد جاودانه ساخت. دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد همگام با ملت ایران اسلامی و جامعه دانشگاهی با رهبر فرزانه انقلابو شهدای انقلاب تجدید بیعت می‌کنیم. تشکیل ستاد ارتحال برای اعزام دو اتوبوس از دانشجویان، کارکنان به حرم مطهر به‌صورت مجزا، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی از وصیت‌نامه و اندیشه‌های امام راحل، سیاه‌پوش کردن و تبلیغات محیطی و حضور فعال و تأثیرگذار در فضای مجازی از فعالیت‌های فرهنگی واحد ملارد به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام(ره) بود.


انتهای پیام/۴۱۲۱/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته