دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1401 - 17:09
حجت‌الاسلام گیلانی:

پیشرفت‌های علمی و نظامی را مرهون تفکر انقلابی امام خمینی(ره) هستیم

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر گفت: پیشرفت‌های علمی و نظامی کشور را مرهون تفکر انقلابی حضرت امام خمینی(ره) هستیم و باید این تفکر را برای نسل بعدی به یادگار بگذاریم.
کد خبر : 662636
حجت‌الاسلام سعید جعفری گیلانی

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بردسیر، حجت‌الاسلام سعید جعفری گیلانی در جمع نمازگزاران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر گفت: پیشرفت‌های علمی و نظامی کشور را مرهون تفکر انقلابی حضرت امام خمینی(ره) هستیم و باید این تفکر را برای نسل بعدی به یادگار بگذاریم. در ابتدای جنگ تحمیلی که حتی استکبار و کشورهای بیگانه از تحویل سیم‌خاردار به ایران خودداری می‌کردند با تفکر انقلابی پیروز شدیم و حتی یک وجب از خاک را به دشمن ندادیم.


وی افزود: با تفکر انقلابی حضرت امام «ره» در هشت سال جنگ تحمیلی و علیرغم اینکه تمام اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها از صدام حمایت می‌کردند یک وجب از خاک را به دشمن ندادیم و این مفهوم تفکر اسلام ناب و انقلابی است که در اندیشه امام راحل بود. تفکر انقلابی موجب شد تا در زمره یکی از قدرت‌های منطقه و جهان به شمار آییم. وظیفه ما دانشگاهیان، روشنگری و افزایش بصیرت بوده و باید مردم را آگاه کنیم. ارتش رسانه‌ای دشمن در فضای مجازی افتخارات انقلاب را سیاه نمایی جلوه می‌دهد و برخی مسئولان خائن نیز این پازل دشمن را کامل می‌کنند وظیفه دانشگاهیان این است که دستاوردهای انقلاب را تبیین کنند. اکنون که ۴۴ سال از انقلاب می‌گذرد، به تعبیر رهبر معظم انقلاب، انقلابی ماندن از انقلابی بودن مهم‌تر است.


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر، استمرار تفکر انقلابی را مهم دانست و گفت: مقام معظم رهبری به‌عنوان مرجع تقلید، راه مستقیم را مشخص و ترسیم کرده‌اند و بارها درباره افزایش بصیرت در برابر ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی، جنگ نرم بسیار سخن گفتند که باید با بصیرت، این نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم و نگذاریم این فشارهای اقتصادی ما را از حرکت انقلابی دور کند. برخی ناکارآمدی‌ها و کاستی‌هایی از سوی برخی خائنین همسو با دشمنان خارجی، موجب حادثه متروپل شد که باید با متخلف برخورد شود. برخی از مردم بنده دنیا هستند و تا زمانی که مشکلی نباشد از دین پیروی می‌کنند و در زمان مشکلات از دین‌گریزان می‌شوند. مرگ و حیات برای آزمایش است و باید در برابر سختی‌ها مشکلات سربلند بیرون بیاییم و بهتر عمل کنیم.


جعفری گیلانی با بیان حدیث گهرباری از حضرت امام موسی کاظم «ع» افزود: حضرت امام موسی کاظم «ع» در حدیثی می‌فرمایند، «مردی از اهل قم مردم را به‌سوی حق دعوت می‌کند و قومی گرداگرد او جمع می‌شوند به صلابت پاره‌های فولاد، تندبادها آنها را به لرزه درنمی‌آورد و از جنگ خسته نمی‌شوند و ترس به خود راه نمی‌دهند و بر خدا توکل می‌کنند و سرانجام، پیروزی از آن متقین است» که برخی از بزرگان و علما این حدیث را نشانه انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی «ره» می‌دانند.


انتهای پیام/۴۱۲۱/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته