دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1401 - 13:09
حجت‌الاسلام خمینی:

امام مظهر یک آرمان بسیار بزرگ بود که توانست یک انقلاب بزرگ را رقم بزند

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی صبح امروز در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(س) گفت: امام مظهر خوبی‌های بسیاری است و همچنین مظهر یک آرمان های بسیار بزرگ که توانست یک انقلاب بزرگ را رقم بزند.
کد خبر : 662599
مراسم سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب



به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی صبح امروز در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(س) طی سخنانی با اشاره به عدم برگزاری این مراسم در دو سال گذشته به علت شرایط کرونایی، گفت: سالگرد امام(ره)، بهانه‌ای است تا بیش از هر زمان دیگری از امام بزرگوار بگوییم، بشنویم؛ زبان صادقی که بین جامعه ما آمد و روح خدا را دمید و توانست انقلابی عظیم را رقم بزند، در میان خودمان ذکر کنیم و نام او را بیاوریم.


وی افزود: امام مظهر خوبی‌های بسیاری است و همچنین مظهر یک آرمان های بسیار بزرگ که توانست یک انقلاب بزرگ را رقم بزند.


تولیت آستان حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه امام یک حقیقت ناب بود که یک روح مطهر را در جامعه ما رقم زد،اظهار کرد: واقعیت این است که اگر بخواهیم زندگی امام را با هم مرور کنیم، نقاط بسیار درخشانی در شخصیت ایشان است که از جمله آن‌ها آرمان خواهی است که امام توانستند خود را مظهر آن آرمان‌ها نشان دهند.


سید حسن خمینی افزود: این آرمان، آرمان باشکوه انقلاب اسلامی است. رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای جمله‌ای دارند که می‌فرمایند: «این انقلاب بی نام امام(ره) در هیچ‌جا وهیچ محیطی شناخته شده نیست.»


وی با بیان اینکه انقلاب ما از جهات متعدد، دارای ویژگی هایی است، استبداد ستیزی، استعمار ستیزی، آزادیخواهی و مهم‌تر از همه مبارزه با تحجر را از جمله این ویژگی ها عنوان کرد و افزود: اگر مرور کنیم، می توانیم ببینیم که در عُمر بابرکت ایشان نقاطی وجود دارد که از ابتدای نهضت این آرمانها را برای ملت ایران فریاد کرده و ملت را به آن آرمان‌ها فراخوانده است.


تولیت آستان حضرت امام خمینی (ره) گفت: رژیم منحوس پهلوی مظهر یک وابستگی به دشمن بود. این وابستگی در جهات مختلفی خود را نشان می‌داد. این وابستگی هم به شرق و هم به غرب بود و در جهات متفاوتی آن را به عرصه ظهور می رساند.


سید حسن خمینی تصریح کرد: ما وقتی زندگی امام را مرور می‌کنیم، می‌بینیم که آن بزرگوار منادی استقلال و عزت مردم ایران شد.


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته