دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1401 - 12:02
در آنا بخوانید؛

پاسخگو نبودن پلیس راهور تهران بزرگ به یک سوال!/ احداث خط ویژه بزرگراه همت چه مزایا و معایبی برای شهروندان دارد؟

چند وقتی می‌شود که موضوع احداث خط ویژه در بزرگراه همت مطرح شده و پلیس راهور پایتخت نسبت به معایب و مزایای این طرح، هیچ پاسخی نمی‌دهد.
کد خبر : 662586
ترافیک

گروه جامعه خبرگزاری آنا، میثم نامنی؛ این روزها تهران از معضل افزایش تردد وسایل نقلیه و ترافیک سنگین در معابر خود برخوردار است، ترافیکی که هرچه جلوتر می‌رویم مشکلات زیادی را برای شهروندان به بار می‌آورد.


اما باتوجه به این ترافیک سنگین روزانه پایتخت در برخی معابر مانند بزرگراه شهید چمران، امام علی(ع) و… شاهد هستیم که در چند سال گذشته اقدام به ایجاد خطوط ویژه به منظور جابجایی مسافران حمل و نقل عمومی شده که این موضوع نارضایتی سایر شهروندانی که از خودرو شخصی استفاده می‌کنند را به بار آورده است.


در همین راستا چندی پیش سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران از برنامه شورا و شهرداری برای نصب خط ویژه بزرگراه شهید همت خبر داد.


وی می‌گوید: «اتوبوس‌های تندرو جدا از اینکه کمک می‌کنند سفرهای مردم به سرعت انجام شود، چند مزیت دارند و در بزرگراه همت گاهی اوقات می‌بینیم برای طی کردن مسیرهای کوتاه، چند ساعت در ترافیک هستیم و ما راهی نداریم غیر از اینکه برای رسیدن مردم به مقصدشان حمل و نقل عمومی را فراهم کنیم».


تشکری هاشمی با بیان اینکه یکی از راهکارهای حل ترافیک بزرگراه همت، خطوط تندرو و BRT است ادامه می‌دهد: «خوشبختانه در حال حاضر در معابر شریانی و معابر بزرگراهی خطوط BRT داریم، اما در بزرگراه شهید همت اقدامی صورت نگرفته و این کار ضروری بر زمین مانده است».


رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر تهران ادامه می‌دهد: «باید از دوستانمان در معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران بخواهیم این کار بر زمین مانده را دنبال کنند و یک تاکیدی هم به برخی از شهروندانی دارم که از خطوط ویژه در حین ترافیک تردد می‌کنند، چراکه این کار باعث می‌شود خودروهای امدادی در حین بروز حادثه نتوانند به موقع به محل حادثه برسند و خطوط اتوبوس‌های تندرو علاوه بر اینکه حمل و نقل خوب عمومی را تدارک می‌بیند، برای امداد و نجات هم می‌تواند بهترین شرایط را به وجود آورد».


تشکری هاشمی با بیان اینکه امیدوار هستم بتوانیم این خط را در آینده با همت مدیران شهری راه‌اندازی کنیم می‌گوید: «به نظر من با ایجاد این مسیر هیچ مشکل ترافیکی به وجود نخواهد آمد، به سبب اینکه بزرگراه شهید همت در بعضی از مقاطع ۵ یا ۶ لاین عبوری دارد و اگر از این لاین‌ها یکی کم شود، اما افراد بتوانند از یک خط ویژه‌ با سرعت عبور کنند، یک مزیت محسوب می‌شود و رویکردهای مردم تغییر پیدا می‌کند».

در همین راستا به سراغ پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ رفتیم تا درباره افزایش یا کاهش بار ترافیکی معابر با احداث خط ویژه سوالاتی بپرسیم که متاسفانه بعد از گذشت ۲ هفته، هیچ پاسخی از سوی این پلیس دریافت نشد تا بدانیم که آیا این خطوط، کمکی به کاهش ترافیک خواهند کرد یا خیر؟


حال باتوجه به این امر، می‌طلبد که دستگاه‌های مربوطه مانند پلیس راهور تهران بزرگ به جهت آگاه شدن شهروندان و در راستای رسالت خود توضیحاتی ارائه دهد تا از منفعت داشتن یا نداشتن ایجاد این طرح مطلع شویم.


انتهای پیام/۴۱۷۲

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته