۲۹/ بهمن /۱۴۰۳
12:33 16 / 03 /1401
رویداد عصر امید/ ۳۶۲

طرحی روانشانسی با موضوع «ذهن تحصیلی»

نماینده پلتفرم روان‌گپ از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان گفت: فعالیت‌مان در زمینه روانشناسی است و در مورد موضوع خاصی به نام ذهن تحصیلی در حال کار به‌صورت خیلی قوی هستیم.
معصومه نوری نماینده پلتفرم روان‌گپ از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان

معصومه نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با اشاره به حضور در نمایشگاه عصر امید و برپایی غرفه در این رویداد اظهار کرد: فعالیت‌مان در زمینه روانشناسی بوده و در مورد موضوع خاصی به نام ذهن تحصیلی در حال کار به‌صورت خیلی قوی هستیم. ذهن تحصیلی جزء تست‌هایی است که تا به امروز در کل دنیا اتفاق نیفتاده و ۱۰ ذهن تحصیلی در این تست معرفی شده است.


وی افزود: هدف از ذهن تحصیلی این است که افراد بتوانند شخصیت و ذهن تحصیلی‌شان را موقع مطالعه دربیاورند. وقتی که ذهن تحصیلی درآورده شد می‌توانیم ایرادات و مشکلات مطالعاتی افراد را دربیاوریم و به آنها پلن درمانی یا پلن راه‌حلی بدهیم و در برنامه‌ریزی به آنها کمک کنیم. برای روانشناسانی که می‌خواهند کار مشاوره تحصیلی بدهند، این طرح می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.


نماینده شرکت فناور عضو در پارک علم و فناوری شیراز متذکر شد: اگر بخواهم دو نمونه از ذهن تحصیلی را توضیح دهم به‌طور مثال ذهن تحصیلی قاضی خاموش، کامل‌گرا، یاوه‌گو و ... است و موارد دیگر که هرکدام از این ذهن‌ها ویژگی‌های خاص مطالعاتی افراد را دارند.


طرحی روانشانسی با موضوع «ذهن تحصیلی»


نماینده پلتفرم روان‌گپ از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان ادامه داد: به‌طور مثال در ذهن تحصیلی قاضی، یک فرد به صورت کلی‌گرایی یک مطلب را می‌خواند. آی‌کیو و هوش خیلی خوبی دارد، قدرت یادگیری‌اش بالاست؛ اما خیلی حوصله مطالعه ندارد. کلیات مطلب را که درک کرد، دست از مطالعه کردن می‌کشد و اینها آن افرادی هستند که در مدرسه جزء شاگردان خوب به حساب می‌آیند؛ اما متأسفانه پشت سد کنکور یا آزمون‌های مختلف می‌مانند.


نوری توضیح داد: ذهن تحصیلی خاموش، ذهن فردی است که فقط انبار اطلاعات است و اطلاعات را به‌صورت مفهومی اصلاً نمی‌تواند درک کند و بیشتر حفظ می‌کند. یعنی تفاوتی بین حفظ و مفهوم برای او وجود ندارد.


وی بیان کرد: وقتی یک فرد این تست را بدهد، یک مشاور یا برنامه‌ریز یا خود آن فرد می‌تواند ایرادات خود را پیدا کند. متوجه می‌شود که اگر بارها و بارها مطالعه کرده یا حتی اگر حوصله مطالعه کردن ندارد، به دلیل وجود چه ایرادی است و وقتی که ما ایراد را پیدا کردیم، می‌توانیم به او کمک کنیم که چگونه از این ایراد خارج شود. یعنی به‌صورت آزمون و خطا یا به‌صورت توصیه‌ای یا نصیحتی به بچه راه‌حل داده نمی‌شود؛ بلکه به صورت علمی و دقیق این کار انجام می‌شود.


نماینده پلتفرم روان‌گپ از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان درباره پیشنهاد و انتظارش از مسئولان مربوط بیان کرد: توقعی که از این مجموعه دانشگاه و نمایشگاه داریم این است که طرح دیده شود و افرادی که می‌توانند به این طرح برای گسترش این کار کمک کنند، دست یاری را به سمت‌شان دراز می‌کنیم؛ به‌ویژه شرکت‌های آموزشی، مدارس و به‌ویژه مدارسی مانند سما که در این رویداد حضور دارند که بتوانیم این حرکت آموزشی را در کل ایران و در مدارس مختلف و آموزش برای مشاوران مدارس مختلف داشته باشیم.


به گزارش آنا، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در مصلای تهران برگزار شد.


انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب