دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1401 - 12:09
رویداد عصر امید/ ۳۵۹

تلفیق هنر، صنعت و طبیعت در محصولات دست‌ساز

مدیر و طراح یک شرکت فناور گفت: شعار ما تلفیق هنر، صنعت و طبیعت است و تمام محصولات دست‌ساز و یونیک و تک‌نسخه هستند.
کد خبر : 662471
مانا حافظی مدیر و طراح شرکت میپل دیزاین از دانشگاه آزاد زنجان

مانا حافظی در حاشیه نمایشگاه عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: شعار ما در نمایشگاه تلفیق هنر، صنعت و طبیعت بود. بخشی از کارهای‌مان تلفیق هنر و صنعت و بخشی از کارها تلفیق هنر و طبیعت و تمام محصولات دست‌ساز و یونیک و تک‌نسخه است.


وی با بیان اینکه کارها تکرار نخواهند داشت، افزود: شطرنج‌ها و محصولات چوبی‌مان برای نخستین بار است که در ایران تولید می‌شود و محصولات دیگر به دلیل اینکه طراحی خودمان بوده برای نخستین بار است که این طرح در حال ارائه و تولید است و خوشحال هستیم از اینکه با استقبال خوبی از طرف شرکت‌کنندگان روبه‌رو شدیم.


مدیر و طراح شرکت میپل دیزاین از دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان اضافه کرد: چیزی که اکنون در کشور ما نیاز بوده، حمایت از تولید ملی است. خیلی از اتفاقاتی که می‌افتد مانع از پیشرفت روند کاری می‌شود. درخواستی که از مسئولان مربوط دارم این است که مسیر مجوزها ساده‌تر گرفته شود تا روند کارها سرعت پیدا کند.


حافظی بیان کرد: از سوی دیگر در بخش صادرات صنایع دستی هم مشکل داریم؛ چراکه کارهای ما برای نخستین بار است که تولید می‌شود و طراحی‌ها خاص هستند؛ بنابراین تمایل به صادرکردن داریم و ظاهراً برای ایران در حوزه صنایع دستی محدودیت بالایی داریم و اینکه تاجر صنایع دستی یا کم هستند یا اصلاً نیستند. صادرات این کالاها از نظر رونق اقتصادی و لحاظ نشان دادن هنر ایرانی به دنیا کمک بزرگی خواهد کرد.


وی توضیح داد: همکاری مستقیمی با دانشگاه نداشتیم و به‌عنوان منتخب اصلی به این نمایشگاه دعوت شدیم و حالا تفاهمنامه‌ای هم با دانشگاه آزاد منعقد کردیم که به‌صورت قراردادی بود که تخفیف و درصدی از کالاها برای مراجعه‌کنندگانی که از سمت دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور هستند، داشته باشیم.


به گزارش آنا، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در مصلای تهران برگزار شد.


انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته