دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1401 - 11:28
رویداد عصر امید/ ۲۹۴

ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز پرتابل و هوشمند خانگی

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: دستگاه اکسیژن‌ساز پرتابل هوشمند خانگی به انضمام قطعات جانبی و مصرفی دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در هسته فناور این واحد دانشگاهی ساخته شد.
کد خبر : 662305
دستگاه اکسیژن ساز پرتابل و هوشمند خانگی



امید پوراحمد در حاشیه نمایشگاه عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی که با دستگاه اکسیژن‌ساز پرتابل هوشمند خانگی در این رویداد شرکت کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در چند سال اخیر، افزایش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و به دنبال آن افزایش بیماری‌های تنفسی، نیاز به مرکز تخصصی و تولید قطعات جانبی در کشور به‌جد احساس می‌شود.


این محقق و پژوهشگر ادامه داد: هسته فناور اکسین یار طب مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با هدف طراحی و ساخت دستگاه‌های کمک تنفسی، تولید قطعات جانبی با محور ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز پرتابل و هوشمند خانگی ایجاد شده است.




بیشتر بخوانید:


طراحی و پیاده‌سازی فاز نخست اتاق هوشمند کودک


ساخت روبات خودمختار متحرک برای استفاده در صنایع


اختراعی برای محاسبه گازهای پنهان ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز




وی فعالیت تیم اکسین یار طب را در حوزه صنعت و آموزش مهندسی پزشکی، صنعت برق و روباتیک دانست و افزود: پس از مطالعات و بررسی تخصصی بازار، تولید دستگاه اکسیژن‌ساز پرتابل هوشمند خانگی و به انضمام آن قطعات جانبی و مصرفی دستگاه‌های اکسیژن‌ساز از اهداف این هسته فناور قرار گرفت.


پوراحمد یادآور شد: بخشی از افتخارات این تیم شامل ثبت اختراعات بین‌المللی، طراحی سامانه امداد بیسیم، رتبه سوم در مسابقات بین‌المللی ایران اپن، ساخت دوچرخه برقی، ساخت مدل دستگاه ونتیلاتور خانگی، طرح مکانیزه نگهبان مرزی، طراحی سامانه مهارت‌های بالینی و... می‌شود.


عضو هیئت مدیره هسته فناور اکسین یارطب و دانشجوی رشته بیواکتریک دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد درباره رویداد عصر امید به آنا گفت: این رویداد می‌تواند آغاز حرکتی بزرگ در مسیر دانش‌بنیان‌ها محسوب شود. نگرش جامعه به دانشگاه آزاد اسلامی باید نگرش نسل سوم و نسل چهارم دانشگاهی باشد یعنی دانشگاه کارآفرین و تأثیرگذار که این مهم در سال‌های اخیر نتایج قابل توجهی داشته؛ اما این کافی نیست و مسیر طولانی هنوز باقی است.


به گزارش آنا، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در مصلای تهران برگزار شد.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته