دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1401 - 19:01

شکست مفتضحانه آمریکا و عربستان در انتخاب رئیس پارلمان لبنان

در حالی که آمریکا و عربستان مدعی بودند که مقاومت، اکثریت پارلمانی را از دست داده است و می‌توانند تعیین کنند که چه کسی رئیس پارلمان شود، انتخاب مجدد نبیه بری، خط بطلانی بر ادعاهای این کشورها و شکست دیگری برای آنان محسوب می‌شود.
کد خبر : 662056
نبیه بری

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، نمایندگان پارلمان جدید لبنان امروز در مقر پارلمان در میدان «النجمه» حضور یافتند تا هیئت‌رئیسه جدید را انتخاب کنند.


پس از پایان رأی‌گیری نبیه بری با ۶۵ رأی از مجموع ۱۲۸ رأی بار دیگر به عنوان رئیس پارلمان لبنان انتخاب شد. ۴۰ رأی، باطله اعلام شد و ۲۳ نماینده رأی سفید داده بودند.


«نسیب حطیط» پژوهشگر مسائل سیاسی لبنان در این زمینه، با اشاره به شکست طرح‌های آمریکا و عربستان سعودی برای رسیدن نامزدهای وابسته به این کشورها به عنوان رئیس پارلمان، به شبکه خبری العالم گفت: «پیروزی نبیه بری برای هفتمین بار در پارلمان، به‌منزله شکست پروژه آمریکا در لبنان است».


حطیط ضمن تبریک به ملت لبنان درباره این دستاورد مهم در انتخابات، تأکید کرد، با انتخاب بری، طرح‌های آمریکا در انتخاب رئیس پارلمان، شکست خورد؛ زیرا این کشور مدعی بود که نمایندگان وابسته به واشنگتن، موفق شده‌اند اکثریت پارلمانی را به دست آورند.


وی با بیان اینکه آمریکا مدعی بود که می‌تواند تعیین کند که چه کسی رئیس پارلمان لبنان باشد، خاطر نشان کرد، امروز با ادله و ارقام ثابت شد که نه آمریکا و نه سفیر سعودی در لبنان نتوانسته‌اند اکثریت پارلمانی را به دست آورند، بلکه نیروهای ملی‌گرا و وابسته به مقاومت، همچنان اکثریت را در دست دارند.


انتهای پیام/۴۱۲۹/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته