دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1394 - 18:57
در همایش انتخاباتی حزب اعتماد ملی

علی مطهری: باید در مجلس شورای اسلامی خانه‌تکانی کنیم

نماینده مردم تهران گفت: در میان کاندیداهای تأیید صلاحیت‌شده، افراد خوش‌فکر هم هستند، ما باید ترکیب مجلس آینده را تغییر دهیم و مجلس شورای اسلامی را خانه‌تکانی کنیم.
کد خبر : 66204

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، علی مطهری در همایش انتخاباتی حزب اعتماد ملی اظهار کرد: آرمان اصلی انقلاب ما در یک کلمه اسلام بود. ما به دنبال استقلال، آزادی، آزادی سیاسی، فرهنگ دینی، اخلاق و معنویت و احترام به حقوق مردم بودیم.


نهضت ما دچار آفت رخنه فرصت‌طلبان و کم‌شدن اخلاص شده است


قرار بعضی‌ این بود که برخی چهره‌ها را به حاشیه برانند ولی انقلابیون عزیز انصافا مقاومت کردند

وی افزود: ما در مسیر آرمان‌های انقلاب در حال حرکت هستیم و همواره راه طی‌شده باید ارزیابی شود تا ببینیم چقدر با آرمان‌هایمان فاصله داریم و از کدام آرمان دور شده‌ایم و به کدام نزدیک شده‌ایم تا راه را گم نکنیم.


نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: در خیلی از آرمان‌ها به طور نسبی موفق بودیم ولی در برخی آسیب دیدیم. هر حرکت اجتماعی محتاج اصلاح مستمر است و این‌طور نیست که هر حرکتی خود به خود به سوی هدف برود، چراکه ممکن است انحرافاتی پیش آید.


فرزند شهید مطهری با اشاره به کلام استاد مطهری درباره وجود شش آفت در نهضت اسلامی گفت: نفوذ اندیشه بیگانه، تجددخواهی افراطی، رخنه فرصت‌طلبان، ناتمام‌گذاشتن نهضت، ابهام طرح‌های آینده و کم شدن خلوص نیت و اخلاص از جمله‌ آفاتی است که شهید مطهری همواره به آن اشاره می‌کرده است. من فکر می‌کنم نهضت ما دچار آفت رخنه فرصت‌طلبان و کم‌شدن خلوص‌نیت‌ها و اخلاص شده است.


این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال‌های اخیر و بعد از حوادث سال 88 به نظر می‌آید گروهی پیدا شده‌اند که اساسا خودشان را صاحب اصلی انقلاب معرفی می‌کنند و درصدد هستند انقلابیون را به حاشیه برانند. به قول شهید مطهری فرصت‌طلبان پس از پیروزی با شعارهای تندتر وارد صحنه می‌شوند و انقلابیون اصلی را به حاشیه می‌رانند. اگر ما مراقبت نکنیم ممکن است چنین آفتی انقلاب ما را به بیراهه بکشاند. از این رو باید مقاومت شود. انصافا انقلابیون عزیز مقاومت کرده‌اند چرا که قرار بعضی این بود که برخی چهره‌ها را به حاشیه برانند ولی با مقاومت این‌گونه نشد.


وی با تأکید بر وحدت کلمه در اندیشه امام تصریح کرد: انقلاب اسلامی با وحدت به وجود آمد ولی امروز این وحدت کمرنگ شده است و دلیل کمرنگ‌ شدن وحدت، کم‌شدن خلوص نیت‌هاست.


نماینده مردم تهران تأکید کرد: متأسفانه امروز ارزش‌ها کمرنگ شده‌اند و بسیاری از امور باید اصلاح شود. ما نباید با انتخابات قهر کنیم. در انتخابات مجلس نهم اصلاح‌طلبان قهر کردند و شرکت نکردند و مجلسی مانند مجلس نهم تشکیل شد که به مراتب از مجلس هشتم ضعیف‌تر بود. در مجلس هشتم بیش از 50 تا 60 نماینده خوش‌فکر بودند که می‌توانستیم با آنها درد‌دل کنیم اما امروز این عدد به کمتر از 10 نفر رسیده است.


مطهری اظهار کرد: امروز اگر مشارکت جدی نداشته باشیم این حادثه تکرار می‌شود، با وجود ردصلاحیت‌ها و عدم‌احرازها، مردم باید پرشور در انتخابات شرکت کنند چرا که در میان همه کاندیداهای تأیید شده افراد خوش‌فکر نیز هستند. ما باید ترکیب مجلس را تغییر دهیم و یک خانه‌تکانی در مجلس شورای اسلامی به وجود آوریم.


وی خاطرنشان کرد: گام سال 92 بسیار موؤثر بود. این گام باید در انتخابات مجلس تکمیل شود تا افراط‌ها و تندروی‌هایی که نه از عقل و نه از اسلام نشأت گرفته است، تمام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته