دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1394 - 14:49
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت‌وگو با آنا اعلام کرد

برخی موانع انتشار مقالات از بین رفته است/ دیگر به بهانه سیاسی از انتشار مقاله خودداری نمی‌کنند

دکتر وحید احمدی گفت: در سفر هفته گذشته هیات فنلاندی به ایران پیشنهاد شد تعدادی از دانشگاه‌های فنلاندی با محوریت ال.یو.تی به ایران سفر کرده و با دانشگاه‌های ایرانی مذاکره داشته باشند.
کد خبر : 66182

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه آنا گفت: «ماه گذشته هیأتی به سرپرستی وزیر فنلاند به همراه تعدادی از مسئولان مراکز پژوهشی و مراکز فناوری و دانشگاه‌های فنلاند به ایران سفر و در دیدار با مسولان وزارت علوم دیدار و گفت‌وگو کردند. در این جلسه بر روی چارچوب کلی همکاری‌ها صحبت شد.»


او افرود: «هفته گذشته یک هیأت از دانشگاهیان فنلاندی پیرو سفر قبلی وزیر فنلاند برای عملیاتی کردن تصمیات جلسه قبل به ایران آمدند تا همکاری‌های آکادمیک بین ایران و فنلاند گسترش پیدا کند.»


احمدی گفت: «تیم فنلاندی راهکار و مدلی را طراحی کردند که چگونه بتوانیم از ظرفیت‌های 2 طرف به نحو احسن استفاده کنیم. قرار شد علاوه بر روش‌های متداول همکاری های آکادمیک اعم از تبادل استاد و دانشجو، بتوانیم در زمینه‌های پژوهشی و فناوری هم‌افزایی بیشتری داشته‌ باشیم.»


او افزود: «پیشنهاد فنلاندی‌ها این بود که دانشگاه ال.یو.تی فنلاند به عنوان هاب و نقطه ارتباطی فنلاند باشد. همچنین پیشنهاد شد که در ایران نیز یک مرکز یا دانشگاه مسئولیت مشابهی را تقبل کند. همچنین پیشنهاد شد که تعدادی از دانشگاه‌های فنلاندی با محوریت ال.یو.تی به ایران سفر کرده و با دانشگاه‌های ایرانی مذاکره داشته باشند.»


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره رفع مشکلاتی که بر سر راه انتشار مقالات و شرکت در کنفرانس‌ها برای پژوهشگران و دانشگاهیان وجود داشت گفت: «اگرچه رفع مشکلاتی از این دست مسئله‌ای زمان‌بر است اما در حال حاضر حداقل مقاله‌ ایرانی‌ها به دلایل غیرعلمی و مسائل سیاسی رد نمی‌شود. همین‌که دانشگاه‌های بزرگ دنیا بر گسترش همکاری‌های آکادمیک در ایران تاکید دارند نشان‌دهنده این است که تعدادی از موانع از بین رفته است.»


او درباره بدهی‌های وزارت علوم به پایگاه‌های بین‌المللی گفت: «سازمان برنامه و بودجه در بودجه سال 95 ردیف بودجه‌ای را برای پرداخت بدهی‌های وزارت علوم و به پایگاه‌های بین‌المللی تعریف کرده است، اما باید منتظر ماند و دید که چه میزان از این ردیف بودجه پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی محقق می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته