دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1401 - 17:06
رویداد عصر امید/ ۱۹۷

طراحی و مکان‌یابی فن‌های شهری در مرکز محلات

تبیین اصول توسعه پایدار در بافت‌های فرسوده شهری استادیار پایه هفت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با اعلام ایده طراحی و مکان‌یابی فن‌های شهری در مرکز محلات عنوان کرد که ایده فن‌ها با مبلمان شهری گامی مؤثر برای توسعه شهرهای جنوبی است.
کد خبر : 661725
بندر اوکراین



محمدعلی رحیمی، دکتری معماری و استادیار پایه هفت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در حاشیه نمایشگاه رویداد عصر امید در مصلای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: ایده‌ «طراحی و مکان‌یابی فن‌های شهری در مرکز محلات» به توسعه استفاده از فضا در محیط‌های گرم و مرطوب کمک می‌کند تا کارایی بهتر فضا را در محیط‌هایی مانند بوشهر و بندرعباس داشته باشیم. با ترکیب فن‌ها با مبلمان شهری و مکان‌یابی مناسب آنها خدماتی به شهرداری، میراث فرهنگی و بنیاد مسکن ارائه می‌کنیم.


شرکت‌کننده عصر رویداد امید درباره ایده و طرح «تبیین اصول توسعه پایدار در بافت‌های فرسوده شهری» هم بیان کرد: با توجه به اینکه بافت‌های فرسوده مقداری درگیر مسائل حاشیه‌ای، ‌اجتماعی و ساختاری هستند با توجه به نیاز بسیار زیاد، اگر بتوانیم با پیگیری‌ها این دو ایده را به مرکز تحقیقاتی تبدیل کنیم و حوزه پژوهشی دانشجویان دکتری یا ارشد را در این زمینه پربارتر کنیم، شاید بتوانیم گامی مؤثر در راستای وظایف علمی برداریم.


این استادیار دانشگاه حاضر در رویداد عصر امید در مورد مشابه این ایده در ایران اظهار کرد: ایده فن‌ها و ترکیب آن با مبلمان شهری در ایران نخستین بار است به عنوان ایده‌پردازی تبیین می‌شود و امیدواریم بتوانیم به صورت صنعتی آن را پیگیری کنیم؛ زیرا ایده ما ایده‌ای ترکیبی بین رشته‌های مکانیک، برق و معماری است.


وی در مورد حمایت دانشگاه آزاد اسلامی و برگزاری چنین رویدادی گفت: تا الان که ایده ما برگزیده شده و جزء‌ گروه‌ها و هسته‌های برگزیده هستیم، در رویداد هم شرکت کردیم که معرفی کنیم تا ببینیم آیا می‌توانیم بودجه‌ای بگیریم و برای تأسیس مرکز تحقیقات حمایت مالی شویم. تلاش خود را می‌کنیم تا ببینیم شرایط به چه صورت می‌شود.


استادیار دانشگاه آزاد واحد بوشهر برگزاری چنین رویدادی را در راستای گام دوم دانشگاه آزاد بسیار مؤثر دانست و گفت: برگزاری رویداد عصر امید اهمیت زیادی دارد؛ به خصوص در حوزه دانشجویی تا بتوانیم اعتماد نفس به آنها بدهیم و حضور فعال‌تر و بیشتری داشته باشند؛ چراکه برای ساخت آینده‌مان اثرگذاری زیادی دارد.


به گزارش آنا، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال‌آفرینی دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق برنامه‌ریزی شده است.


رویداد ملی گام دوم (رویداد عصر امید) از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ به مدت چهار روز در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار و بخشی از فعالیت ۴۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش نیروی انسانی، فرهنگ، اقتصاد، علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی و ... عرضه می‌شود.


انتهای پیام/۴۰۵۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته