دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل باشگاه ملوان در گفت‌وگو با آنا:

اگر اشتباهات داوری نبود الان در جمع مدعیان بودیم/ قصد شکایت به مجلس را داریم

مدیر عامل باشگاه ملوان گفت: کمیته داوران باید فیلم همه بازی‌هایی که تیم‌ها به قضاوت داوران اعتراض دارند را نگاه کرده و حداقل اعلام کنند که چه تیم‌هایی از ناحیه داوری ضربه خورده است و چه تیم‌هایی داوری به نفع آنها بوده است.
کد خبر : 66163

تیم فوتبال ملوان بندر انزلی در این فصل مسابقات لیگ برتر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. علاوه بر مشکلات مالی که ملوانی‌ها از ابتدای فصل درگیرش بودند، اختلاف آنها با سازمان نظام وظیفه در مورد بازیکنان سرباز و اشتباهات داوری علیه این تیم کار را به جایی رساند که مسوولان این تیم تهدید به شکایت از کمیته داوران به مجلس کردند.


مسعود رضاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، پاسخگوی سوالات ما بوده است:


* بعد از ماجرای انتقال مهدی شریفی به ملوان و منتفی شدن این انتقال، مسوولان باشگاه در سکوت کامل خبری به سر بردند.


-ماجرای مهدی شریفی، تقریبا قدیمی شده است و دیگر نباید به این موضوع پرداخت. البته ما از انتقال این بازیکن به تراکتورسازی ناراحت نیستیم و امیدواریم شریفی بتواند در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا به تراکتورسازی کمک کند. در چند روز اخیر هم با صلاحدید هیات مدیره باشگاه کمتر با رسانه‌ها ارتباط داشتیم.


* در چند روز اخیر صحبت‌هایی مبنی بر شکایت باشگاه ملوان از کمیته داوران به مجلس مطرح شد، این صحبت‌ها حقیقت دارد؟


-در حال حاضر شکایتی مطرح نشد، اما اگر اوضاع بر همین منوال باشد قطعا برخورد ما متفاوت خواهد بود.


* علت شکایت باشگاه ملوان از کمیته داوران چیست؟


- بحث انتقادات ما نسبت به داوری از اواسط فصل تاکنون ادامه داشت، اما در چهار بازی اخیر اشتباهات تاثیرگذاری علیه ملوان صورت گرفت که منجر به از دست دادن امتیازات زیاد ملوان شد.


* چرا این مساله را از طریق سازمان لیگ و فدراسیون حل نمی‌کنید؟


- ما این کار را انجام دادیم و خیلی محترمانه و طبق قواعد و قوانین موجود اعتراض خودمان را نسبت به اشتباهات داوری تقدیم سازمان لیگ و فدراسیون کردیم، اما تاکنون هیچ ترتیب اثری داده نشده است و حتی در بازی‌های اخیر اشتباهات دیگری علیه ملوان صورت گرفته است.


* چرا قصد دارید بحث اشتباهات داوری را به مجلس بکشانید؟


- نمایندگان مجلس بیگانه با فوتبال نیستند و در بعضی از مواقع ورود آنها به مسائل فوتبالی مشکلات زیادی را حل کرده است.


* اشتباهات داوری علیه تیم شما تاثیرگذار بود؟


- صددرصد. تمام اشتباهات داوری علیه ملوان تاثیرگذار بود. اگر امتیازات سوخته ما را حساب می‌کردند، ما باید در جایگاه بهتری قرار می‌گرفتیم. در این فصل به صورت میانگین 8 تا 10 امتیاز به علت اشتباهات داوری از ما گرفته شد. اگر همین 8 امتیاز به تیم ما اضافه می‌شد ما الان با 30 امتیاز جز مدعیان لیگ بودیم.


* ولی اشتباهات داوری علیه همه تیم‌ها اتفاق می‌افتد و طبق قوانین امتیازات از دست رفته توسط اشتباهات داوری برنمی‌گردد.


- من قبول دارم که اشتباهات داوری علیه همه تیم‌ها اتفاق می‌افتد و تقریبا اعتراض علیه داوری بی‌فایده است اما برخی از تیم‌های بزرگ که اشتباهات داوری علیه آنها صورت می‌گیرد با یک اعتراض به کمیته داوران، نظر داوران در مورد آنها عوض می‌شود اما در مورد ملوان با وجود اعتراضات زیاد هیچ تغییری در نگرش داوران صورت نگرفته است. ما هیچ چیز را از داوران و کمیته داوران نمی‌خواهیم، تنها خواسته ما این است که دقت خودشان را بیشتر کنند. البته کمیته داوران باید فیلم همه بازی‌هایی که تیم‌ها به قضاوت داوران اعتراض دارند را نگاه کرده و حداقل اعلام کنند که چه تیم‌هایی از ناحیه داوری ضربه خورده است و چه تیم‌هایی داوری به نفع آنها بوده است.


* تشکیل کمیته نقل و انتقالات باشگاه ملوان چه تاثیری برای این تیم در فصل بعد دارد؟


-با تصمیم هیات مدیره باشگاه، کمیته نقل و انتقالات باشگاه برای جذب بازیکنان جوان و آینده‌دار فوتبال شکل گرفته است. هدف از تشکیل این کمیته استعدادیابی بازیکنان جوان و جذب آنها در باشگاه است.


* این استعدادیابی فقط مختص شهر انزلی است؟


- محور کار کمیته بر روی بازیکنان جوان شهر انزلی است اما در کنارش روی بازیکنان استان و همچنین استان‌های شمالی تمرکز دارند. این بازیکنان در لیگ‌های پایین‌تر مورد توجه مربیان پایه باشگاه قرار می‌گیرند و بعد از گذراندن تست فنی در ملوان جذب این باشگاه می‌شوند.


*با این حساب باشگاه ملوان برنامه ویژه‌ای برای تیم‌های پایه دارد.


-هم تیم‌های پایه و هم تیم بزرگسالان. ما در نظر داریم تا 70 درصد از بازیکنان فصل آینده ملوان را از طریق همین روش جذب کنیم و در فصل بعد با یک تیم بومی وارد مسابقات لیگ شویم.


*مشکلات مالی ملوان نسبه به ماه‌های گذشته بهتر شد؟


-هنوز مشکلاتی بر باشگاه حاکم است، اما چشم‌انداز بهتری نسبت به 5-6 ماه اخیر داشتیم.


* سرمربی تیم اعلام کرد که اگر مشکلات مالی حل شود، ملوان در لیگ می‌ماند؟


- البته در مورد پرداختی‌های باشگاه باید عرض کنم که اینطور نیست که ما هیچ پرداختی نداشتیم. ما از ابتدای فصل تاکنون حدود چهار میلیارد برای تیم های ملوان که حدود 13 تیم است هزینه کردیم، از این مبلغ حدود 70 درصد خرج تیم بزرگسالان باشگاه شد. سال گذشته که من در تیم نفت مسجد سلیمان مشغول بودم در کل فصل حدود 2/5 میلیارد برای این تیم هزینه شد. تیم نفت که اسپانسر بزرگی به اسم شرکت نفت داشت، اما در باشگاه ملوان هنوز به عید نرسیده حدود چهار میلیارد هزینه کردیم، در حالی که هیچ اسپانسری در این تیم نداریم و این تیم از هیچ سازمان یا ارگانی حمایت نمی‌شود.


* جلسات هیات مدیره باشگاه ملوان در انزلی برگزار می‌شود؟


- اکثر جلسات باشگاه در انزلی است. فقط در یکی دو ماه اخیر دو یا سه جلسه باشگاه در تهران برگزار شد.


* خودتان در انزلی زندگی می‌کنید؟


- بله. از ابتدای قبول مسئولیتم در باشگاه ملوان در این شهر زندگی می‌کنم.


* ملوان برخلاف سایر تیم‌ها در نقل و انتقالات نیم فصل نتوانسته بازیکن خوبی را جذب کند، این مساله دلیل خاصی دارد؟


- بعضی وقت‌ها نقل و انتقالات موفق فقط مختص جذب چند بازیکن بزرگ نیست، بلکه باید یک تیم از نظر هماهنگی و عدم مشکلات، کامل شود. ضمن اینکه باشگاه‌هایی که در نقل و انتقالات بازیکن بزرگ جذب کردند، در دو هفته سپری شده نتایج خوبی را کسب نکردند.


* اما برخی از تیم‌ها مثل سیاه‌جامگان هم نتایج خوبی را کسب کردند.


- من قبول دارم که در نقل و انتقالات بازیکن خاصی را جذب نکردیم. هدف باشگاه ملوان اتکا به نیروی جوانی و بومی انزلی است.


* فکر می‌کنید با این بازیکنان در لیگ ماندنی هستید؟


- بازیکن نیاز به انگیزه دارد و این انگیزه در بازیکنان گمنام بیشتر به چشم می خورد تا بازیکنان نامی. به عنوان مثال تیم استقلال اهواز شب گذشته با چند بازیکن گمنام نتیجه خوبی را در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال تهران کسب کرد. در حالی که این تیم در نیم فصل اول بازیکنان خوبی را در اختیار داشت. ما هم تلاش می کنیم تا با نیروی جوانی بازیکنان خودمان بهترین نتایج را کسب کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته