دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1394 - 15:44

مولاوردی: 55 درصد طلاق‌ها در کشور نتیجه اعتیاد است

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، اعتیاد را یکی از آسیب ها و چالش های مهم کشور و خانواده ها دانست و گفت: 55 درصد طلاق ها در کشور نتیجه این معضل اجتماعی است.
کد خبر : 66145

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود 10 درصد معتادان در کشور نیز زنان هستند.


وی با اشاره به بالا بودن آمار افراد معتاد متاهل گفت: این امر روند افزایشی داشته و بروز آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌ها را بویژه کودکان در پی دارد.


مولاوردی، توسعه متوازن و تقسیم عادلانه منابع و فرصت‌ها را در حوزه زنان و خانواده بویژه در مناطق و استان‌های کمتر برخوردار، از رویکردهای مهم دولت یازدهم و معاونت اعلام کرد.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، از مهمترین برنامه‌ها و شعارهای راهبردی دولت یازدهم را تامین و ارتقاء سرمایه اجتماعی، تحقق امنیت و اخلاق در حوزه فرهنگی و ثبات و آرامش اقتصادی و سیاسی در جامعه ذکر کرد.


مولاوردی یادآور شد: در دولت گذشته توجه چندانی به سمن‌ها (تشکل های مردم نهاد) به عنوان کانون های مهم مدنی و اجتماعی نمی‌شد و تا حدودی دچار بحران هویتی شده بودند.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: اکنون هویت یابی و استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد یکی از راهبردهای مهم دولت تدبیر و امید در حوزه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حتی فرهنگی است.


وی تاکید کرد: دولت یازدهم در شرایطی روی کار آمد که کشور به مشکلات متعدد و چالش های اساسی در ابعاد مختلف دچار شده بود.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: بی ثباتی و ناآرامی در فضای سیاسی و اقتصادی کشور و رکود بی سابقه از جمله مهمترین مشکلات و آسیب‌های مهم کشور در قبل از شروع دولت یازدهم بود.


مولاوردی افزود: تمامی برنامه‌ها، شعارها و اهداف تعیین شده از سوی رئیس جمهوری و دولت یازدهم یکی پس از دیگری در حال محقق شدن است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته