دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنچه در رویداد «عصر امید» خواهید دید/ ۱۲۵؛

تولید حشره‌کش‌ و ضدعفونی‌کننده ارگانیک از سوی محققان دانشگاه آزاد اسلامی

شرکت‌کننده رویداد عصر امید از تولید آفت‌کش‌های طبیعی علیه آفات محصولات مختلف کشاورزی خبر داد.
کد خبر : 661368
image-20220528113103-1.png

محسن رادی مدیرعامل شرکت نارون نقره‌ای دراک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: شرکت نارون نقره‌ای دراک با استفاده از مجموعه متخصصین خود و طی سال‌ها تحقیق توانسته است به فرمولاسیون‌هایی حاوی ترکیبات طبیعی دست یابد تا کشاورزان و باغداران بتوانند از آن‌ها علیه آفات مختلف استفاده کنند بدون اینکه استنشاق و حتی بلعیدن تصادفی آفت کش خطری برای سلامتی انسان داشته باشد.


وی درباره نیازمندی‌ها گفت: در حال حاضر، نمونه سمومی که در بازار به فروش می‌رسند، برای سلامتی انسان کاملا خطرناک هستند و استفاده آن‌ها، باقیمانده‌هایی را در محصولات کشاورزی برجای می‌گذارد که توسط مصرف‌کنندگان این محصولات بلعیده و وارد بدن می‌شود و در درازمدت آسیب‌های جسمی جبران‌ناپذیری را به افراد وارد می‌کند.


رادی با اشاره به فرآیند کسب و کار بیان کرد: شرکت ما قادر است برای طیف وسیعی از آفات کشاورزی و باغی، آفت‌کشی براساس ترکیبات طبیعی تولید کند.


وی با اشاره به تحلیل رقبا گفت: این محصول از لحاظ قیمت کاملا قابل رقابت با نمونه سموم موجود در بازار است و با توجه به استاندارد نبودن بسیاری از سموم استفاده شده در بازار که موجب برگشت محصولات کشاورزی صادر شده حاوی باقیمانده های این سموم شده است، سموم تولید شده توسط این شرکت می‌تواند جایگزین مناسبی برای بسیاری از سموم موجود در بازار باشد.


مدیرعامل شرکت نارون نقره‌ای دراک با قدردانی از حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با حضور در رویداد عصر امید قصد دارم که توانمندی‌های شرکت را به نمایش بگذاریم و بتوانیم سرمایه‌گذارانی را جذب کنیم.


رادی با اشاره به محصول دیگر این شرکت اظهار کرد: شرکت نارون نقره‌ای دراک طی سالها تحقیق توانسته است فرمولی بر اساس ترکیبات ارگانیک بسازد که می‌توان از آن برای ضدعفونی کردن سبزیجات استفاده کرد. در حال حاضر عمده ترکیبات موجود در بازار برپایه ترکیبات شیمیایی کلره مثل هیپوکلریت سدیم یا بنزآلکونیم کلراید هستند. هیپوکلریت در مواجهه با مواد آلی تولید ترکیبات خطرناکی مانند گاز کلر و انواع ترکیبات سرطانزا (چون تری هالومتان) می‌کند. تنفس بخارات کلر هم باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی و مشکلات تنفسی می‌شود.


رادی اضافه کرد: محصولی که شرکت ما تولید می‌کند برپایه ترکیبات طبیعی گیاهی بوده و ضمن ضدعفونی کردن سبزیجات، به هیچ وجه مشکلات استفاده از ضدعفونی کننده های شیمیایی بازار را برای مصرف کنندگان ندارد و باقیمانده های آن در سبزی، چون براساس ترکیبات ارگانیک است، هیچ خطری را برای سلامتی ایجاد نمی کند.


گفتنی است؛ رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با شعار«عصر امید» از هشتم تا یازدهم خردادماه در مصلای تهران برگزار می‌شود و میزبان ۳ هزار شرکت دانش بنیان، آزمایشگاه و زیرساخت، گروه پژوهشی و استارت‌آپ است.


انتهای پیام/۴۰۴۰/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته