دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1401 - 09:45
آنچه در رویداد «عصر امید» خواهید دید/ ۱۱۷؛

افزایش بازدهی صنایع نفت و گاز از طریق نوآوری‌های داخلی

شرکت‌کننده رویداد عصر امید از افزایش بازدهی صنایع نفت و گاز از طریق نوآوری‌های داخلی خبر داد.
کد خبر : 661321
نفت و گاز



سعید دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره هسته و گروه پژوهشی پترو طراح و تجهیز زاگرس اظهار کرد: این هسته بمنظور تحقیق و دستیابی به علوم کاربردی نوین، طراحی و تجهیز در صنایع شیمیایی با تمرکز بر صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع بهداشتی تشکیل شده است که بمنظور افزایش بازده صنایع تبدیلی به سنتز کاتالیستهای ناول و انحصاری می پردازد.


وی افزود: این گروه پژوهشی شامل اعضای هیات علمی تمام وقت مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران، دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد و کارشناسان مهندسی شیمی با سابقه صنعتی است.


رئیس هسته و گروه پژوهشی پترو طراح و تجهیز زاگرس بیان کرد: با توجه به گستردگی زمینه های کاربرد این فناوری در صنایع متفاوت که موجب افزایش بازده و کاهش هزینه می شود، نیاز مبرم به این فناوری در بازار وجود دارد.


دلاوری درباره فرآیندهای کسب و کار گفت: فرآیند کسب و کار از طریق جمع‌آوری و ذخیره‌سازی ایده‌ها، ارزیابی و تجزیه ‌وتحلیل فنی، بازاریابی، برنامه تولید، پیش بینی های نیاز بازار صورت می‌گیرد.


وی با بیان اینکه روش تولید نوین و انحصاری بودن است، درباره هزینه تولید ادامه داد: هزینه تولید در مقیاس آزمایشگاهی ۳۵ میلیون تومان برآورد می شود و هزینه تولید در مقیاس صنعتی با توجه به زمینه کاربرد و میزان نیاز متغیر است.


رئیس هسته و گروه پژوهشی پترو طراح و تجهیز زاگرس اضافه کرد: با توجه به خدمات دستگاهی ارایه شده توسط واحد دانشگاهی بنا به تفاهمنامه منعقده درصدی از درآمد به دانشگاه تعلق خواهد گرفت.


دلاوی با عنوان اینکه برنامه های مفصلی برای حضور در رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی داریم، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی فرصت مناسبی را در اختیار محققان قرار داده که می‌توان از آن برای برنامه‌های آینده استفاده کرد.


گفتنی است؛ رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با شعار«عصر امید» از هشتم تا یازدهم خردادماه در مصلای تهران برگزار می‌شود و میزبان ۳ هزار شرکت دانش بنیان، آزمایشگاه و زیرساخت، گروه پژوهشی و استارت‌آپ است.


انتهای پیام/۴۰۴۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته