دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نمی‌توانیم به فیفا شکایت کنیم

کفاشیان: خوشحال می‌شوم محترمانه کنارم بگذارند/ عقلم نمی‌رسد از کجای فوتبال می‌شود سوءاستفاده کرد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: بروید و ببینید هشت سال قبل فو‌تبا‌ل ایران از نظر سخت‌افزاری و مقام چه جایگاهی داشت و هم‌اکنون در چه شرایطی قرار دارد.
کد خبر : 66128

به گزارش گروه ورزشی آنا، علی کفاشیان پس از اتمام جلسه هیات رییسه سازمان لیگ، گفت:« جرم من این است که هشت سال در فدراسیون فو‌تبا‌ل فعالیت کرده‌ام. بروید و ببینید هشت سال قبل فو‌تبا‌ل ایران از نظر سخت افزاری و مقام چه جایگاهی داشت و هم اکنون در چه شرایطی قرار دارد. من نمی‌دانم از کجای فو‌تبا‌ل ایران سوء استفاده کرده‌ام. هنوز هم عقلم نمی‌رسد که از کجای فو‌تبا‌ل می‌توان سوء استفاده کرد.»


وی در پاسخ به این سوال که چرا عنوان کرده‌اند که علی کفاشیان متهم ردیف اول پرونده فساد در فو‌تبا‌ل است، اظها‌ر کرد: «هنوز هیچ چیز مشخص نیست. ما جوابیه‌هایی را تهیه کرده‌ایم که اگر نیاز باشد پاسخ می‌دهیم و اگر هم خلاف کرده‌ایم به قوه قضاییه خواهیم رفت. مطمئن باشید آنها با کسی تعارف ندارند. نمی‌دانم چرا عنوان کرده‌اند که من متهم ردیف اول هستم. باید این سوال را از خودشان بپرسید.»


رییس فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاقات بدین معنا نیست که می‌خواهند شما را محترمانه کنار بگذارند، گفت: «اگر محترمانه بخواهند مرا کنار بگذارند استقبال می‌کنم. هشت سال است که در فو‌تبا‌ل فعالیت می‌کنم و تا هر زمانی که دارای پست باشم خدمت خواهم کرد. حاضر نیستم به خاطر من فو‌تبا‌ل ایران تعلیق شود. نباید به خاطر کفاشیان کاری کنیم که فو‌تبا‌ل به مشکل بر بخورد.»


رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل درباره شکایت فو‌تبا‌ل ایران از عربستان نیز، خاطر‌نشان کرد: «ما پیگیر این موضوع هستیم و نامه نگاری هایی هم انجام داده ایم اما نمی توانیم به فیفا شکایت کنیم چرا که آیین نامه فیفا با کنفدراسیون آسیا متفاوت است. ما در این باره نامه ای را به اعضای کنفدراسیون فوتبال فرستادیم که این تصمیم ها خلاف مواد سه و چهار است. از طرفی غرب آسیا فقط پنج کشور است و برای آنطرف معنی پیدا نمی‌کند. خودمان نمی‌توانیم از خودمان شکایت کنیم چرا که ما خودمان عضو AFC هستیم بنا‌بر‌این شکایت به فیفا بی معنی است. در حال‌ حاضر باید بگویم که عربستان امنیت ندارد. پیشنهاد ما این است که آنها با توجه به آمادگی ما بیایند در ایران بازی کنند، اما اگر مشکلی برای میزبانی دارند حاضر هستیم با آنها در کشوری به غیر از عربستان به میدان برویم»


کفاشیان درباره این که این اقدام سعودی‌ها مصداق بارز دخالت سیاست در فو‌تبا‌ل است، گفت: «نامه‌ای به AFC زدیم و گفتیم که این مسائل خلاف مواد سه و چهار مسابقات AFC است چرا که اینگونه سیاست در فو‌تبا‌ل دخیل شده است. ما باید از طریق قانونی مشکلات را حل کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته