تابلو مغازه و تاثیر آن بر تبلیغ محیطی کسب و کار
به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، تابلو مغازه جزو یکی از مهم ترین مولفه هایی می باشد که می توان به وسیله ی آن کسب و کار خدمات یک مغازه را به بهترین نحو تبلیغ کرد. معمولاً تمامی مغازه ها یک عدد تابلو در قسمت بیرونی مغازه خود استفاده می کنند و آن تابلو است که می تواند ماهیت و خدمات یک مغازه را به مشتریان و عابرین پیاده شرح دهد. پس دقت کنید انتخاب یک تابلوی مناسب می تواند نقش مهم و کلیدی در کسب و کار شما داشته باشد و باعث تبلیغ هرچه بهتر آن بشود.
درست است که امروزه روش های تبلیغی زیادی وجود دارند. اما هنوز که هنوزه استفاده از تابلوی مناسب برای مغازه بهترین روش تبلیغ به حساب می آید. اگر شما یک تابلوی زیبا تر و جذاب تر انتخاب کنید قطعاً مشتری های بیشتری را جذب مغازه ی خود خواهید کرد. و آن مشتری با دیدن این تابلوی جذاب وارد مغازه ی شما می شود. اما انتخاب تابلوی مغازه نیز نیازمند بررسی شرایط مختلفی می باشد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. شما با آگاهی و رعایت این شرایط می توانید بهترین انتخاب ممکن را برای تابلوی مغازه ی خود داشته باشید.
نکات کلیدی در طراحی تابلو مغازه
تناسب با مغازه:
یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام سفارش و یا خرید تابلوی مغازه به آن دقت داشته باشید، تناسب و هم خوانی آن تابلو با محتویات مغازه ی شما می باشد. یعنی باید تابلویی را انتخاب و خریداری بکنید که با ماهیت مغازه ی شما تناسب و هماهنگی کافی را داشته باشد. برای مثال اگر مغازه ی لوازم التحریر فروشی دارید، باید در تابلو مغازه ی شما نشانی از کتاب خودکار و مداد باشد. اگر به فروش گوشت و مواد پروتئینی می پردازید، بهتر است که پروتئین های مختلف مانند گوشت و مرغ را روی تابلوی مغازه خود درج کنید. اگر به انجام خدمات الکتریکی و کار های برقی می پردازید می توانید لوازم مختلف کسب و کار و خدمات خود را روی تابلو نشان دهید. پس باید به کسب و کار و خدمات مغازه ی خود دقت داشته باشید و تابلویی متناسب با آن را تهیه کنید. اگر تابلوی مغازه شما مغایرت با ماهیت و محتویات آن داشته باشد، شک نداشته باشید که مشتری های کمتری جذب مغازه ی شما خواهند شد. اما اگر این اصل تناسب را رعایت کنید مشتری های به مراتب بیشتری جذب مغازه ی شما می شوند.
انتخاب رنگ های مکمل:
رنگ های مکمل به آن دسته از رنگ هایی گفته می شود که اگر در کنار هم قرار بگیرند جلوه ای بسیار زیبایی خلق می کنند. شما باید این اصل را در انتخاب و تهیه ی تابلو مغازه خود نیز رعایت کنید. و رنگ هایی را در تابلو به کار ببرید که مکمل هم می باشند. برای مثال اگر پس زمینه ی تابلو شما رنگ سفید دارد می توانید برای متن تابلو از رنگ مشکی و یا رنگ های تیره استفاده کنید. یا اگر پس زمینه ی تابلوی مغازه شما رنگ سبز دارد برای نشان دادن نوشته های آن می توانید از رنگ هایی مانند مشکی و قرمز و زرشکی و غیره استفاده داشته باشید. باید حتماً این اصل را رعایت کنید چون اگر رنگ های به کار رفته در تابلو هم خانواده و شبیه به هم باشند، تابلو شما نمای خاصی از خود نشان نمی دهد و ممکن است مشتری های کمتری را جذب کند. اما وجود رنگ های مکمل در کنار هم چشم ها را به خود خیره می سازد. و نقشی مهم در جلب توجه مشتریان خواهد داشت.
استفاده از تابلو های نوری:
در طول شب وقتی که نور کافی در فضا وجود ندارد بسیاری از تابلو ها دیده نمی شوند. پس بهتر است که شما از تابلو های نوری و تابلوهایی که از نور پشتیبانی می کنند استفاده بکنید. تا بدین ترتیب در ساعات شب نیز تابلو مغازه ی شما به خوبی روشن باشد و تمام نگاه ها را به خود جلب کند. چون در طول شب نیز ممکن است مشتری های زیادی به مغازه ی شما مراجعه کنند و اگر تابلوی شما دید کافی و مناسب نداشته باشد، قطعاً از تعداد این مشتری ها کاسته خواهد شد. تابلوهایی که نور مناسب از خود ساطع می کنند می توانند از فاصله چند صد متری نیز مشتری های زیادی را در طول ساعات شب برای شما به ارمغان بیاورند و بدین ترتیب شما می توانید از تمامی ظرفیت های موجود برای جذب هرچه بیشتر و بهتر مشتری، استفاده بکنید.
جنس مقاوم:
یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که در انتخاب تابلو مغازه نباید از آن غافل شد، جنس مقاوم آن می باشد. شما باید تابلوهایی را انتخاب و خریداری بکنید که از جنس های مقاوم و مستحکم ساخته شده اند. چون این استحکام بالا باعث می شود که تابلوی شما دچار آسیب نشود و از طول عمر بالایی برخوردار باشد. همان طور که میدانید اکثر تابلوهای مغازه در فضای باز نصب می شوند و در معرض نور خورشید و بارش برف و بارش باران و وزش باد و سایر بلایای طبیعی قرار می گیرند. اگر این تابلو ها از استحکام و مقاومت کافی برخوردار نباشند و مواد اولیه ی به کار رفته در ساخت آنها دارای کیفیت بالایی نباشند، ممکن است که در اثر کوچکترین اتفاقی دچار آسیب های جدی شوند و مشکلاتی مانند شکستگی، پارگی، رنگ پریدگی، زنگ زدگی و غیره برای آنها اتفاق بیفتد.
ابعاد مناسب:
در انتخاب تابلوی مغازه دقت داشته باشید که ابعاد مناسبی را سفارش دهید این ابعاد مناسب بستگی به متراژ مغازه ی شما و فضای موجود در سردر مغازه شما دارد. شما باید یک تابلوی با ابعاد متناسب تهیه کنید که نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد. متناسب بودن اندازه ی تابلو نیز نقش مهم در جذب مشتری خواهد داشت. واقعیت این است که زیاد از حد بزرگ بودن و زیاد است کوچک بودن آن می تواند نکته ای منفی به حساب بیاید که باید از بروز آن پرهیز کرد.
انتخاب متن مناسب:
علاوه بر این که روی تابلو نام یک مغازه ثبت می شود، در برخی از موارد ممکن است که متن های کوتاه نیز روی تابلو درج شوند. شما باید یک متن مناسب انتخاب کنید که این متن علاوه بر این که شرح مناسبی برای مغازه شما به حساب می آید، مشتری های مختلفی را نیز به خود جلب کند و متن هایی که ماهیت سرگرم کننده دارند برای مشتریان بسیار جذاب خواهند بود. علاوه بر این باید یک فونت مناسب نیز برای متن خود انتخاب کنید که این فونت از زیبایی و ابعاد مناسب برخوردار باشد. در انتخاب متن توجه کنید که متن منتخب از طول بالایی برخوردار نباشد و نسبتا متنی خلاصه و کوتاه باشد تا خواندن آن برای مشتری حوصله سر بر نشود.
سخن پایانی:
برای این که بتوانید بهترین تابلو مغازه را انتخاب و خریداری بکنید بهتر است که تمامی نکات ذکر شده را رعایت کنید. این نکات ذکر شده اند تا شما از آنها استفاده بکنید و بهره ی لازم را ببرید و مطمئن باشید که با رعایت نکات فوق شما می توانید یک تابلوی مناسب و بسیار جذاب را تهیه کنید. و این تابلو می تواند نقشی مهم در جذب مشتری برای شما ایفا کند و باعث رونق روز افزون در کسب و کار شما بشود. همچنین با مراجعه با سایت تابلو سازی کردی ساین می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه نیز کسب کنید.
انتهای پیام/ ر
انتهای پیام/