دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزارت ورزش با ۱۰ فدراسیون دیگر دچار چالش شده است

امیر‌ عابدینی: برای فدراسیون فوتبال سرپرست انتخاب شود مجمع آن را غیرقانونی اعلام می‌کند/ کمیسیون اصل 90 در حق فوتبال جفا کرد

مدیرعامل اسبق پرسپولیس گفت: مجمع فدراسیون فوتبال مقتدر است و زیر بار هر شرایطی نمی‌رود. از وزرات ورزش می‌خواهیم تعامل را در این مدت بیشتر کند تا مجمع در زمان مقرر برگزار شود.
کد خبر : 66032

امیر عابدینی، مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره اصرار وزارت ورزش برای سرپرست گذاشتن در فدراسیون فوتبال تا زمان برگزاری مجمع این فدراسیون گفت: «نمی‌دانم این حرف از کجا آمده است، براساس آنچه در اساسنامه دیده شده مجمع حق دارد مصوباتی را تعیین کند که لازم الاجراست. در آخرین مجمع اعضا درخواست کردند انتخابات با دو ماه تعویق برگزار شود که مصوب هم شد پس همه چیز باید تا دو ماه سر جای خودش باقی بماند.»


عابدینی ادامه داد: «بعضی از دوستان در وزارت ورزش می‌گویند نه، نباید چنین باشد. دوستان از وقتی آمدند فقط علیه فوتبال بودند. اگر سجادی بخش فوتبال را با تعامل پیش می‌برد این اتفاقات رخ نمی‌داد. اگر فیفا دچار مشکل شده ما بلافاصله روی فوتبال خودمان هم علامت سوال گذاشتیم و موضوع فساد را مطرح کرده‌ایم در حالی که ما یکی از سالم‌ترین فدراسیون‌ها در جهان هستیم.»


این کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه سرپرستی فدراسیون غیرقانونی است خاطرنشان کرد: «حرفم به مسئولان وزارت ورزش این است اگر شما تعامل داشتید اجازه می‌دادید دو ماه فدراسیون کارش را انجام دهد بعد هر کسی را که به زور می‌خواستید می‌توانستید در این فدراسیون انتخاب کنید. مجمع فدراسیون مقتدر است و زیر بار هر شرایطی نمی‌رود. از وزرات ورزش می‌خواهیم تعامل را در این مدت بیشتر کند تا مجمع در زمان مقرر برگزار شود. آن‌ها ما را نترسانند آنچه ما را می‌ترساند AFC است که اسم تعلیق را می‌آورد.»


وی در پاسخ به این سوال که اگر وزارت ورزش در بحث سرپرستی اصرار کند موضع فدراسیون چه خواهد بود عنوان کرد: «مجمع می‌خواهد کفاشیان سر جایش بنشیند. اگر سرپرست انتخاب شود مجمع آن را بلافاصله غیرقانونی اعلام می کند. کنفدراسیون آسیا نیز به هیچ عنوان با سرپرست ارتباط برقرار نمی کند و آن را نمی پذیرد. وزارت ورزش با ۱۰ فدراسیون دیگر دچار چالش شده است و برود سراغ آنها. با فوتبال کاری نداشته باشد و اوضاع را بدتر نکند.»


عابدینی افزود: «ما گرفتاری زیاد داریم. گزارش کذایی کمیسیون اصل نود را داریم، مشکل عربستان را داریم، موضوع تیم ملی و آماده سازی آن را داریم. وقتی فوتبال با هم این مشکلات ۸۰ هزار نفر را به استادیوم می کشاند، دوستان نمی توانند با این کار هنجار را به داخل بکشانند و فوتبال راه خود را می رود.»


مدیرعامل اسبق پرسپولیس در پایان درباره گزارش اصل 90 گفت: «تمام اعضای کمیسیون اصل 90 این گزارش را قبول نکردند. آنها می‌توانند این گزارش را به ما بدهند تا جواب بدهیم اما درخواست ما این است همانطور که این گزارش رسانه‌ای شد و در صحن مجلس ارائه شد ما هم جواب را در صحن مطرح کنیم. هر روز در همه جای ایران فوتبال جریان دارد ولی نباید همه فوتبال را زیر سوال ببرند. اگر اتفاقی افتاده برخورد شده و می شود. اگر بالاتر از این مسایل بوده که سازمان بازرسی کشور آن را بررسی می کند و در آرامش آن را در اختیار مقامات قضایی می‌دهد. شما آبروی افراد شناخته شده فوتبال را سر نیزه کردید ولی تصویر یک جنایتکار را شطرنجی می کنید. به نظرم دوستان کمیسیون اصل نود در حق فوتبال جفا کردند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: امیر عابدینی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته