دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1393 - 13:49

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی: واردات آب امکان پذیر نیست

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی درباره واردات آب به کشور گفت: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان واردات آب به کشور امکان‌پذیر نیست اما درصورت دریافت حق‌آبه کشور از هیروند بسیاری از معضلات سیستان‌وبلوچستان حل می‌شود.
کد خبر : 6603

محمدحسین شریعتمدار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا درباره واردات آب به کشور افزود: گاهی برای جبران کمبود آبی کشور، واردات آب از ترکمنستان عنوان می‌شود که فعلا عملی نیست زیرا باید اقدامات دیپلماتیک و مذاکرات فراوانی دربار آن انجام شود.


این اظهارات در حالی است که معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه واردات آب از ترکمنستان و گرجستان بعید به نظر می‌رسد، گفت: اگر مقامات این دو کشور برای صادرات آب به ایران موافقت کنند، یقینا بخشی از مشکلات بحران کم‌آبی کشور مرتفع خواهد شد اما این امر بعید به نظر می‌رسد.


عباس کشاورز افزود: تبعات خشکیدگی دریاچه آرال در شمال شرق ترکیه نیز جهانی شده است که در چنین وضعیتی یقینا ترک‌ها با واردات آب به ایران مخالفت خواهند کرد.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت آب وارداتی منطقی خواهد بود؟ تصریح کرد: با توجه به اینکه تامین آب یک مسئله حیاتی است بنابراین قیمت اهمیت چندانی نخواهد داشت و نباید این امر را با قیمت محاسبه کنیم.


کشاورز اظهار کرد: واردات آب یا کالاهایی که از طریق آنها در مصرف آب صرفه‌جویی شود، عقلانی است و باید درصورت وجود زمینه‌های لازم برای واردات اقدام کرد.


واردات آب، آخرین گزینه مقابله با کم‌آبی است


مذاکره ایران و گرجستان برای واردات آب از دریای سیاه


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته