دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1401 - 15:00

برای خرید لوازم برقی آشپزخانه چقدر باید هزینه کرد

نونوار کردن خانه با وسایل جدید یا خرید جهیزیه در عین لذت‌بخش بودن کارهای حساسی هستند. ما معمولاً برای خرید لوازم برقی آشپزخانه بودجه محدودی داریم و باید بتوانیم آن را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم. مثلاً شاید بخواهیم برای کم کردن هزینه‌ها از وسایل برقی ایرانی استفاده کنیم.
کد خبر : 660231
رپرتاژ




به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا نونوار کردن خانه با وسایل جدید یا خرید جهیزیه در عین لذت‌بخش بودن کارهای حساسی هستند. ما معمولاً برای خرید لوازم برقی آشپزخانه بودجه محدودی داریم و باید بتوانیم آن را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم. مثلاً شاید بخواهیم برای کم کردن هزینه‌ها از وسایل برقی ایرانی استفاده کنیم.


در این صورت برای اینکه باکیفیت‌ترین لوازم را انتخاب کنیم باید پرفروش‌ترین یخچال فریزر ایرانی را بشناسیم و از میان آنها بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنیم. اما واقعاً برای خرید هرکدام از لوازم برقی آشپزخانه باید چقدر هزینه کنیم تا هم کیفیت مطلوبی را به دست بیاوریم و هم با بودجه‌ای که در اختیار داریم تمام وسایل ضروری را تهیه کنیم؟


انتخاب یخچال فریزر مناسب


طبق مقاله منتشر شده در وب‌سایت وینوک به طور کلی انواع یخچال فریزرهای موجود در بازار شامل مدل‌های ساید بای ساید، درهای فرانسوی، دو قلو، فریزرهای بالا و پایین می‌باشند. یک نکته درباره یخچال فریزرهای بالا و پایین وجود دارد، در فریزرهای بالا کشوها به شکل طبقه‌ای می‌باشند در حالی که فریزرهای پایین که اصطلاحاً به کُمبی معروفند، حجم بزرگتری نسبت به فریزر بالا دارند و دارای طبقات کشویی هستند. امکاناتی مثلِ هوشمند بودن، درهای تودرتو، درهای برگشت پذیر، توزیع کننده‌های آب و یخ و قفسه‌های سطح پایین که بچه‌ها راحت می‌توانند میان وعده خودشان را بردارند، سبب تنوع بیشتر در میان آنها شده و از مزیت‌های طراحی مدرن لوازم خانگی امروزی است.


در حال حاضر قیمت یخچال فریزر در بازار ایران از حدود ۵ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۵۰ میلیون تومان و بیشتر هم می‌رسد. اگر به سراغ برندهای ایرانی بروید هزینه شما کمتر خواهد شد. هرچه امکانات یخچال فریزی شما بیشتر و کیفیت آن بالاتر باشد به طور طبیعی قیمت آن هم افزایش پیدا می‌کند. داشتن آب سرد کن، هوشمند بودن و داشتن ظاهر شیک از جمله مواردی هستند که بر روی قیمت یخچال‌ها تأثیر می‌گذارند. اما توجه به کیفیت کمپرسور، دسترسی خوب و وجود خدمات پس از فروش مواردی هستند که حتماً باید موقع خرید مورد توجه قرار دهید.


انتخاب ماشین ظرف‌شویی


برای خرید لوازم برقی آشپزخانه چقدر باید هزینه کرد


برای بسیاری از ما ماشین ظرف‌شویی یک وسیله ضروری به حساب نمی‌آید. پس اگر در بودجه خود محدودیت دارید می‌توانید فعلاً ماشین ظرف‌شویی را در فهرست خرید خود قرار ندهید. در حال حاضر می‌توانید ماشین ظرف‌شویی را به نسبت ظرفیت و حجمی که دارد از حدود ۱۱ میلیون تومان تا حدود ۴۴ میلیون تومان بخرید.


ماشین‌های ظرف‌شویی جدید امکانات بیشتری دارند و بهره‌وری انرژی آنها هم بالاتر است. برای مثال یک امکان تازه که بر روی ماشین‌های ظرف‌شویی برند سامسونگ قرار دارد زون بوستر نام دارد و به شما این اجازه را می‌دهد که برخی قسمت‌ها را با فشار آب بالاتر و آب داغ‌تر بشورید. سیستم خشک‌کن هوشمند هم از امکانات جدید دیگری از که در برخی برندها مانند کن مور پیدا می‌شود. طبیعی است که هرچه امکانات و تکنولوژی‌های مدرن در ماشین ظرف‌شویی بیشتر باشد قیمت آن بالاتر خواهد بود.


انتخاب ماکروویو


یکی از وسایل برقی آشپزخانه که در پخت و گرم کردن انواع غذا و حتی پخت کیک و شیرینی کارایی دارد ماکروویو است. در حال حاضر در بازار ایران قیمت ماکروویو از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا بیشتر از ۴۰ میلیون تومان متغیر است. این اختلاف قیمت ممکن است شما را هنگام خرید کمی گیج کند. برای خرید ماکروویو بهتر است به امکانات مورد نیاز خود توجه کنید. برخی دستگاه‌ها به دلیل امکانات بیشتری که دارند قیمت خیلی بالاتری هم دارند اما باید ببینید آیا واقعاً از تمام آن امکانات استفاده می‌کنید یا نه؟


کانوکشن، سولاردام، هیتر ذغالی، هات بلست، یخ‌زدایی سریع و پخت به کمک حسگر جدیدترین فناوری‌ها و امکاناتی هستند که در ماکروویوها استفاده می‌شوند. اگر قرار است بیشتر پخت خود را با ماکروویو انجام دهید و به دنبال پخت‌های حرفه‌ای هستید ممکن است از تمام این امکانات استفاده کنید اما اگر از ماکروویو تنها برای آب کردن یخ مواد غذایی فریزری و گرم کردن غذاهایی که از قبل پخته‌اید استفاده می‌کنید احتمال زیادی وجود دارد که نمونه‌های ارزان‌تر امکانات کافی برای برطرف کردن نیاز شما داشته باشند.


انتخاب ماشین لباسشویی


برای خرید لوازم برقی آشپزخانه چقدر باید هزینه کرد


در برخی خانه‌های بزرگ‌تر ماشین لباسشویی در اتاق‌هایی به نام رخت‌شورخانه قرار می‌گیرد. اما در بسیاری از خانه‌های نقلی جای ماشین لباسشویی در آشپزخانه است. در این صورت می‌توانید ماشین لباسشویی را هم جزو وسایل برقی آشپزخانه در نظر بگیریم. انتخاب ماشین لباسشویی هم مانند یخچال و فریزر حساسیت بسیار بالایی دارد زیرا شما هزینه زیادی بابت آن پرداخت می‌کنید و قرار است استفاده‌های بسیاری هم از آن بکنید.


ظرفیت ماشین لباسشویی در قیمت آن مؤثر است. اگر جمعیت خانه کم است می‌توانید از ماشین‌هایی با ظرفیت کمتر استفاده کنید که هم مصرف آب و انرژی خود را پایین بیاورید و هم هزینه کمتری برای خرید آن بپردازید. همچنین ماشین لباسشویی‌های بدون تسمه که صدا و لرزش کمتری دارند، قیمت بالاتری دارند. هوشمند بودن و داشتن برنامه‌های بسیار هم باعث بالا رفتن قیمت می‌شود. اما تجربه نشان داده بسیاری از برنامه‌های شست‌وشو هیچ‌وقت مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و بیشتر ما تنها با یک یا دو برنامه پرکاربرد کار می‌کنیم.


در حال حاضر شما با ۱ میلیون و پانصد هزار تومان می‌توانید یکی از ماشین‌های لباس‌شویی پاکشوما را بخرید. البته در این مورد ورود و خروج آب کاملاً دستی است و قابلیت آبکشی و خشک‌کن هم ندارد. پس به طور کل نباید انتظار هیچ چیز هوشمندی را داشته باشید. ولی در صورتی که بودجه بیشتری دارید می‌توانید با حدود ۱۰ میلیون تومان از همین برند یا برندهای ایرانی دیگر یک ماشین لباسشویی مدرن بگیرید. اما اگر به سراغ برندهای معتبر خارجی بروید قیمت این وسیله تا بیش از ۵۰ میلیون تومان هم بالا خواهد رفت.


انتخاب وسایل برقی کوچک‌تر


در آشپزخانه هرکس ممکن است کلی وسایل برقی کوچک‌تر پیدا شود. گوشت‌کوب برقی تا خردکن، غذاساز، سرخ‌کن، آرام‌پز، توستر، همزن، ساندویچ‌ساز و کتری برقی از جمله مشهورترین لوازم برقی کوچک خانه هستند. می‌توانید برخی از آنها مانند گوشت‌کوب برقی و خردکن را با حدود پانصد هزار تومان برای خود تهیه کنید. اما برای خرید برخی لوازم دیگر مانند سرخ‌کن باید هزینه بیشتری بکنید. قیمت یک سرخ‌کن از برند ایرانی پارس خزر در حدود یک میلیون تومان است اما برندهای خارجی آن حتی تا ۱۵ میلیون تومان هم قیمت دارند.


انتخاب وسایل برقی ضروری


می‌توانیم فهرست بسیاری بلندی از وسایل برقی که ممکن است در یک آشپزخانه وجود داشته باشند تهیه کنیم. اگر به صورت حرفه‌ای آشپزی می‌کنید، آشپزخانه خیلی بزرگی دارید و بودجه زیادی هم در اختیار دارید ممکن است بخواهید تمام آنها را داشته باشید. اما در حقیقت ما به طور معمول موقع آشپزی تنها از تعداد محدودی از این وسایل استفاده می‌کنیم. یخچال فریزر این روزها به عضو اصلی و جدا نشدنی آشپزخانه خانه‌های مدرن تبدیل شده است. اما دستگاه اسپرسوساز و سرخ‌کن چندان ضروری به نظر نمی‌رسند.


پس برای اینکه ببینید باید چقدر برای لوازم برقی آشپزخانه خود هزینه کنید می‌توانید فهرستی از لوازم برقی آشپزخانه خود تهیه کنید. نام چیزهایی را که حتماً از آنها استفاده خواهید کرد را در فهرست خود قرار دهید. بعد از آن می‌توانید فهرست کوتاهی هم از وسایلی تهیه کنید که ضروری نیستند اما بدتان نمی‌آید در صورت داشتن بودجه کافی آنها را هم در آشپزخانه خود داشته باشید. بعد از آن با برآورد قیمت وسایل ضروری و مقایسه آن با بودجه‌ای که دارید می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید و حتی شاید بتوانید یک یا دو تا از وسایل غیر ضروری مورد علاقه خود را هم تهیه کنید.


منبع: وینوک



انتهای پیام/ ر




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته