دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1401 - 12:03

دهقانی فیروزآبادی: دانشگاه آزاد اسلامی برخاسته از نیاز مردم و برای مردم است

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت:دانشگاه آزاد اسلامی برخاسته از نیاز مردم و برای مردم است.
کد خبر : 660153
99

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی صبح امروز در نشست خبری چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و رویداد ملی عصر امید که در سالن حافظ سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: چهل سال از عمر دانشگاه آزاد اسلامی می گذرد در این مدت فراز و فرودهای زیادی داشته است، مردم و نهادهای مختلف در کنار دانشگاه بوده‌اند و باعث شده که دانشگاه آزاد به موقعیت کنونی دست یابد.


وی افزود: دانشگاه باید سعی کند که نقاط ضعف خود را اصلاح و نقاط قوت را تقویت کند، دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر تربیت نیروی انسانی، ویژگی های منحصر به فردی دارد که از جمله آن می‌توان به آزمایشگاه های پیشرفته، کارگاه ها و تجهیزات زیادی اشاره کرد.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در اکثر نقاط کشور شعبه دارد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه غرب آسیا از لحاظ تجهیزات و امکانات بی نظیر دارد، دانشگاه هم اکنون ۳۰ هزار عضو هیئت علمی دارد و بیش از یک میلیون دانشجو دارد که ظرفیت بی‌نظیری است.


معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشجویان دانشگاه‌ آزاد اسلامی اول علاقه و رشته را انتخاب می‌کند و بعد دانشگاه را انتخاب می کند ولی در دانشگاه های دولتی اول دانشگاه را انتخاب می شود در نتیجه دانشجویان دانشگاه براساس علاقه رشته انتخاب می کنند و چون هزینه پرداخت می کنند پس به دنبال نتیجه هستند، اکثر استادان دانشگاه آزاد فعالان کسب و کاری بودند و بعد در دانشگاه حضور پیدا کردند. اولویت استادان کسب و کار بوده است، اکنون ما به استادانی نیاز داریم که کسب و کار را بشناسند، اینها افراد ظرفیت دانشگاه هستند.


دهقانی اضافه کرد: گستردگی منطقه‌ای دانشگاه باعث شده که نیازهای علمی و منطقه‌ای در اولویت قرار گیرد ما دانشگاه متمرکز در تهران نیستیم که به حوزه های هایتک و خاص ورود پیدا کنیم. استادان دانشگاه آزاد اسلامی به مردم نزدیک هستند و نیازهای منطقه خود را می شناسند.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برخاسته از نیاز مردم و برای مردم است، گفت: دانشگاه برنامه دارد در چهل سالگی توجه خود را به مردم دوچندان کند.


معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: رویداد عصر اولین حرکت دانشگاه در طلیعه گام دوم است، بزرگترین جهاد دانشگاهی ایجاد زیرساختهای شغلی است چراکه اگر اشتغال پایدار ایجاد شود امید در کشور رونق می گیرد و بسیاری از مسایل حل می شود. دانشگاه در چهل سالگی تغییر پارادایم خواهد داد و از همه ظرفیت خود برای اشتغال نافع استفاده خواهد کرد.


وی افزود: با وجود گذشت چهل سال، دانشگاهیان دانشگاه آزاد به خودباوری و شناخت از خودشان نرسیده‌اند، بر این اساس هزار تا از بهترین زیرساختهای پژوهشی، هزار شرکت فناور و هزار بهترین استارت آپها در رویداد عصر امید معرفی خواهد شد. چنین چیزی در کشور سابقه نداشته است، اینگونه فرهیختگان دانشگاه آزاد از پتانسیل های خودشان برای حل مسایل کشور آگاه می‌شوند.


وی گفت: چهل سال دانشگاه آزاد در لیگ دسته دوم بود نتیجه لیگ دسته دوم باعث ایجاد همین باور شده است، ولی وقتی خودمان از ظرفیت خودمان باخبر شویم و خودباوری داشته باشیم همه ارکان دانشگاه به تکاپو خواهد افتاد و نتایج خوبی رقم می‌زند.


دهقانی با بیان اینکه حرکت به سمت دانشگاه اشتغال آفرین هدف اصلی است بیان کرد: در رویداد عصر امید بهم رسانی‌های زیادی در دانشگاه آزاد شکل می گیرد. همچنین مردم و مسیولان و صاحبان کسب و کارها از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی مطلع خواهند شد، چراکه تجهیزاتی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که در دانشگاه های دیگر وجود ندارد. این ظرفیت باید در اختیار ملت قرار گیرد. از کسب و کارها، جوانان کارآفرین دعوت می کنیم که به رویداد عصر امید بیایند و با شناسایی ظرفیت‌های موجود همکاری جدید شکل دهند.


وی اعلام کرد: سال گذشته ۵۰ هزار مترمربع از بهترین ساختمانهای دانشگاه آزاد با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری در اختیار کسب و کارهای فناور قرار گرفته است. در ادامه نیز توان سخت افزاری و مغزافزاری دانشگاه در اختیار کسب و کارها قرار می‌گیرد.


معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: رویداد ملی عصر امید انشالله هر سال برگزار می‌شود، شش ماه است تمام زیرساختهای علم و فناوری دانشگاه را شناسنامه دار کردیم و در رویداد شرکت و رقابت می کنند تا بهترین های انتخاب شوند.


دهقانی خبر داد: ظرفیت بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری از طریق صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است که در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد. در کشور سرمایه، پول و نیروی انسانی زیاد است، بزرگترین سرمایه کشور مشکلات ان است چراکه با حل کوچکترین مشکل کسب و کاری ایجاد می‌شود.


انتهای پیام/۴۰۴۰/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته