دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1393 - 14:46

تحریم سخنرانی نتانیاهو توسط دموکرات‌ها در آستانه شروع سخنرانی

روزنامه هیل از تحریم سخنرانی امروز بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا توسط تعداد دیگری از نمایندگان دموکرات خبر می‌دهد.
کد خبر : 6600

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا و به نقل از هیل، تقریبا پنجاه و پنج عضو دموکرات آمریکا -هشت سناتور و چهل و هفت نماینده مجلس- تصمیم خود درباره شرکت نکردن در این سخنرانی را اعلام کرده‌اند.


سخنرانی نتانیاهو در کنگره در حالی ایراد می‌شود که دولت آمریکا در تلاش برای به نتیجه رساندن مذاکرات حساس با مقامات ایران بر سر آینده برنامه هسته‌ای ایران است.


جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، یکی از غائبان مهم این سخنرانی است. «الیزابت وارن» نیز از سناتورهای دموکراتی است که دوشنبه شب نام خود را در فهرست مخالفان این سخنرانی اعلام کرد.


دموکرات‌ها به سه علت مشخص با این سخنرانی مخالف هستند. نخست اینکه آن‌ها با تصمیم جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دعوت از نتانیاهو بدون هماهنگی با دموکرات‌ها در کاخ سفید یا کنگره مخالفند؛ اقدام یک جانبه‌ای که رویکرد سنتی مشورت در کانال مجلس را نادیده می‌گیرد.


دلیل دوم آن است که منتقدان معتقدند سخنرانی نتانیاهو اقدامی نابجاست چرا که چند هفته قبل از انتخابات پارلمانی اسرائیل برگزار می‌شود. آن‌ها ین اقدام نتانیایهو را تبلیغاتی تلویحی برای انتخابات خود قلمداد می‌کنند و این در حالی است که استفاده از کنگره برای تبلیغات انتخاباتی سوء استفاده از این نهاد برای کسب اهداف سیاسی شخصی خواهد بود.


سوم آنکه منتقدان نگران هستند سخنرانی نتانیاهو در کنگره به روند مذاکرات هسته‌ای آسیب وارد کند. نتانیاهو خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران است در حالی که دولت اوباما با اعمال تحریم‌های جدید در حین برگزاری مذاکرات مخالف است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته