سادهانگاری؛ اشتباهی استراتژیک در تولید محتوای فرهنگی
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از آمل، حامد برجسته در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیتالله آملی تولید محتوای فرهنگی را یکی از چالشهای مجریان و متولیان فرهنگی کشور دانست و اظهار کرد: سادهانگاری در تولید محتوای فرهنگی اشتباه بزرگ و استراتژیکی است که نهتنها ثمربخش نخواهد بود؛ بلکه زیانبار میشود.
وی افزود: کار فرهنگی، کار سادهای نیست و فقط با تمرکز بر بخشنامه و دستورالعمل نمیتوان کار فرهنگی اثربخش انجام داد. در تهیه برنامهها و محتواهای فرهنگی حتماً از افراد متخصص استفاده شود. در کار فرهنگی، همه بخشهای دانشگاه در حوزههای مختلف باید مشارکت کنند و نباید در انجام امور فرهنگی حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی را تنها گذاشت و بیتفاوت و یا حتی خلاف آن حرکت کرد؛ بنابراین ازجمله انسانهای مؤثر در این جهاد، استادان هستند که باید مدیران گروه توجه استادان به مسائل فرهنگی را در جلسات گروه خود تشریح کرده و استادان نیز به این مسائل اهتمام ورزند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیتالله آملی بر تقویت مرکز مشاوره تخصصی دانشگاه تأکید کرد و آن را یکی از اقدامات مفید دانست و گفت: حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی با کمک اعضای هیئت علمی و با دعوت از استادان شاخص ملی و بینالمللی در ارتقای جایگاه این مرکز مهم و تبدیل آن به یک مرجع پاسخگو تلاش مضاعف کنند.
برجسته جلب مشارکت دانشجویان در اجرای برنامههای مختلف دانشگاه را ازجمله اقدامات تحولآفرین دانشگاهها برشمرد و اضافه کرد: برگزاری کرسیهای آزاداندیشی، نشستهای هماندیشی، جلسات نقد و تحلیل، جلسات پرسش و پاسخ با توجه به حضور دانشجویان در دانشگاه بهعنوان اهم برنامههای فرهنگی اجرایی شود.
انتهای پیام/۴۱۲۱/
انتهای پیام/