عرضه بیشتر خودرو در سامانه یکپارچه فروش
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، منوچهر منطقی در نشست خبری با خبرنگاران همزمان با آغاز فروش خودرو در سامانه یکپارچه اظهار کرد: در مدل قبلی فروش خودرو، تعداد محدودی خودرو در هر ۱۰ الی ۱۵ روز یک بار به فروش گذاشته میشد، اما در روش جدید در یک دوره ثبت نام انجام میشود و در یک دوره ۳ ماهه به عنوان نمونه ۶ بار قرعه کشی خودرو انجام میشود و در هر دوره ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خودرو فروخته میشود و هر فرد یک خودرو ثبت نام میکند؛ بنابراین تعداد زیادی از افراد میتوانند ثبت نام کنند.
وی با بیان اینکه پیش از این تعداد عرضه خودرو از تعداد متقاضیان کمتر بود، افزود: به عنوان مثال تولید کنندگان هزار خودرو میفروختند، اما ۳ هزار نفر ثبت نام میکردند که این موضوع مشکلاتی را ایجاد میکرد که با راه اندازی این سامانه، این مشکل هم رفع خواهد شد.
معاون وزیر صمت اضافه کرد: تولیدکنندگان انبوه نیز عرضه قطره چکانی داشتند که از این به بعد باید تمام ظرفیت تولید خود را بفروشند، از سویی دیگر نیز اگر مثلاً خودروساز میگوید ۲۰۰ هزار خودرو میخواهد بفروشد راستی آزمایی میکنیم و رقم قطعی را مثلاً ۱۰۰ هزار خودرو برای قرعه کشی میگذاریم و در ادامه مسیر نیز دوباره بررسی کرده و ۱۰۰ هزار خودروی دیگر را برای فروش قرار میدهیم، به این ترتیب برای تحویل خودرو دیگر مشکلی نخواهد بود و تحویل به موقع انجام میشود.
منطقی خاطرنشان کرد: انجام تعهدات خودروسازان بزرگ همزمان با تحویل به موقع، افزایش نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و محدود شدن دلالبازیها که با اجرای طرح مالیات گرفتن از درآمدهای اتفاقی در مجلس تقویت نیز خواهد شد، از جمله مزایای فروش خودرو در این سامانه است.
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: با توجه به اطلاعات زیادی که در این شیوه فروش جمعآوری میشود، میتوان هدفمند عمل کرد و طرحهایی ازجمله جوانسازی جمعیت را پیش برد.
وی تصریحکرد: مقرر شده ۵۰ درصد ظرفیت ثبتنام در این سامانه به خانوادهها و مادران دارای فرزند دوم تخصیص یابد.
انتهای پیام/
انتهای پیام/