دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1394 - 16:17

آگهی مرموز فروش مجسمه قدیمی

راز قاچاق مرد جوان، زمانی که آگهی فروش یکی از عتیقه هایش را در روزنامه محلی داده بود، برملا شد. در بازرسی از خانه متهم جوان 175 قطعه اشیاء قدیمی و عتیقه کشف شد.
کد خبر : 65921

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، به دنبال اخبار دریافتی مبنی بر این که فردی ناشناس با ارسال پیامک به یکی از روزنامه های محلی استان قصد فروش یک عدد مجسمه قدیمی دارد بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. با هماهنگی انجام شده با مقام قضائی و با استفاده از اقدامات فنی و اطلاعاتی فرد مورد نظر شناسایی شد که با همکاری مأموران حفاظت میراث فرهنگی در اقدام هماهنگ اطلاعاتی و عملیاتی متهم دستگیر و مجسمه کشف شد .


با توجه به احتمال وجود اشیاء عتیقه و تاریخی در خانه متهم با گرفتن مجوز قضائی ، ماموران وارد خانه متهم شده و در بازرسی‌های صورت گرفته تعدادی اشیاء قدیمی شامل 150 سکه قدیمی ضرب چکشی و ماشینی مربوط به عهد صفویه ، گورکانی و قاجار و همچنین تعداد 15 ظرف مسی و سفالی ، چهار مجسمه سنگی ، یک بازوبند پهلوانی فلزی، یک مهرسفالی دارای نقش و کتیبه در محل کشف شد.


کارشناس میراث فرهنگی با حضور در محل بیان داشت قدمت فرهنگی و تاریخی برخی از اشیاء در صورتی که بدل نباشد به چند هزار سال نیز می رسد که بررسی بدلی بودن یا نبودن آن نیاز به انجام آزمایشات و کارشناسی دقیقتر دارد.


سرهنگ"مجید شجاع "، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت : متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده بازداشت شد و تحقیقات در خصوص این پرونده ادامه دارد .


انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس عتیقه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته