دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1401 - 11:12
رنجبر تأکید کرد؛

تبیین چشم‌اندازهای اقتصادی کشور توسط استادان دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: تبیین اهداف و چشم‌اندازهای اقتصادی و اجتماعی نظام به‌ویژه در موقعیت کنونی از وظایف استادان و دانشگاهیان است.
کد خبر : 658934
محمد حسین رنجبر



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از قشم، محمدحسین رنجبر در نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم با اشاره به اینکه ایجاد توسعه اقتصادی پایدار نیازمند برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌هاست، تبیین اهداف و چشم‌اندازهای اقتصادی و اجتماعی نظام را به‌ویژه در موقعیت کنونی از وظایف استادان و دانشگاهیان دانست.


وی با اشاره به چالش‌های موجود در کشور به‌ویژه در حوزه اقتصادی مطرح کرد: با توجه به رویکرد نوین دانشگاه به حل مسئله و کارآفرینی، مأموریت‌های جدیدی به‌منظور توسعه و پیشرفت کشور طراحی‌شده که مهم‌ترین اقدام در تحقق این هدف، رویداد ملی گام دوم در دانشگاه آزاد اسلامی است که امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم با توجه به ظرفیت‌های موجود و مدیریت یکدست، این برنامه‌ها را با حداکثر توان و سرعت مورد پیگیری و اجرا قرار دهد.


وی افزود: در حوزه کارآفرینی و کاربردی بودن دانشگاه‌ها اصـل بحـث مربـوط بـه نـوآوری و تحقیــق و توســعه و کارآفرینی داخلــی اســت در ایــن زمینــه بایــد برنامه‌ریزی جامع و مدونی انجام شود تا هم زمینـه تحقیـق و توسـعه و هم تربیت نیروی کار مناسب و متخصص در دانشگاه‌ها اولویت قرار گیرد.


رنجبر ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در سال‌های اخیر در حوزه تحصیلات تکمیلی به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد دانشگاهی شناخته‌شده و قطعاً با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود می‌تواند نقش مؤثری در تمام جهات با هدف رشد منطقه ایفا کند.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته