دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1394 - 14:08
به مناسبت دهه فجر

دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار به قله کلکچال صعود کردند

همزمان به ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جمعی از دانشجویان کارشناسی ارشد روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار به قله کلکچال صعود کردند.
کد خبر : 65882

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، صعود دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار به قله 3350 متری کلکچال به سرپرستی و مسئول فنی فریبا مرادزاده دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی انجام شد.


در این صعود که از ساعت 7 صبح و با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار آغاز شد، پس از معارفه‌ای کوتاه و مشخص شدن وظیفه هر فرد، حرکت آغاز و سپس با حضور در نورالشهدا و زیارت قبور مطهر شهدا با شهدای گمنام تجدید میثاق شد.


در ادامه و طی مسیر و آموزش اصول گام‌برداری شیوه ترمز در برف و صعود و فرود درست و نیز توجه به پاکوب درست در برف و نیز نگاه افراد به خط‌الراس‌ها برای کاهش خطرات ریزش بهمن مرور شد و ساعت 11 صعود به قله با موفقیت انجام و صعود و فرود حدود 9 ساعت به طول انجامید.


قله کلکچال در شمال شهر تهران واقع شده و با ارتفاع حدود 3350 از معدود قللی است که در روی هیچ خط‌ الرأسی قرار ندارد و قله‌ای تنهاست که در نزدیکی قلل پیازچال و اسپیلت‌ها واقع است و از چند یال می‌شود آن را صعود کرد.


معروفترین مسیری که به قله کلکچال ختم می‌شود، مسیر اردوگاه است که از پارک جمشیدیه آغاز شده و بعد از گذشتن از اردوگاه کلکچال و گردنه کلکچال (زین‌اسبی) از یال غربی به قله کلکچال می‌رسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته