دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تصویب کرد

تصفیه و گندزایی آب به روش نانو فیلتراسیون با غشای سرامیکی

تصفیه و گندزایی آب به روش نانو فیلتراسیون با غشای سرامیکی و تاسیس شرکت‌های تعاونی سرمایه‌گذاری درون‌سازمانی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی از مسائلی بود که روز گذشته در جلسه شورای اقتصاد و دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر میرزاده و سایر اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 65869

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جلسه شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان عصر روز گذشته با حضور حمید میرزاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی، اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور و جمعی از معاونان دانشگاه و سایر اعضا برگزار شد.


در ابتدای این جلسه، بخشنامه منع مشارکت روسای واحدها و داشتن سهم آنها در شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح و پس از بحث و بررسی مقرر شد بخشنامه قبلی همچنان ثابت باقی بماند و تغییری در آن ایجاد نشود.


شرکت‌های تعاونی سرمایه‌گذاری درون سازمانی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی دستور دیگر جلسه بود که از سوی مهندس یاسر هاشمی مطرح و پس از بررسی اعضا مقرر شد، طرح پس از بررسی بیشتر در کمیسیون تخصصی مجددا در شورا مطرح شود.


تصفیه و گندزایی آب به روش نانو فیلتراسیون با غشای سرامیکی عنوان طرح دیگری بود که از سوی محسن هاشمی، معاون عمرانی دانشگاه مطرح شد.


معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد این طرح در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دانشگاه و حفظ محیط زیست ارائه شده است و گفت: «با پیشنهاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، مقرر شد در هزار هکتار از فضای واحد علوم و تحقیقات فضای سبز ایجاد شود. به همین خاطر برای حل مشکل کمبود آب و بازیافت آب‌های فاضلاب تصمیم گرفتیم این طرح را اجرایی کنیم».


او از مذاکره با چند کشور خارجی و همچنین پژوهشگران داخلی برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: «پیشنهاد می‌شود دانشگاه آزاد اسلامی نیز به موضوع تولید نانوسرامیک‌ها وارد شود و از استادانی که بر روی این موضوع کار می‌کنند حمایت کند». اعضای جلسه پس از بحث و بررسی پیرامون این طرح، با اصل طرح موافقت کردند.


در انتهای این جلسه هم‌چنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اهدای لوحی از زحمات دکتر سیدرضا زیتون‌نژاد، دبیر سابق شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش بنیان تشکر کرد و برای ایشان به عنوان عضو این شورا آرزوی موفقیت نمود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته