بازنگری و بررسی محتوای کتب درسی
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، محمدمهدی کاظمی درباره دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر انقلاب با بیان اینکه سازمان پژوهش مسئول اصلی برنامهریزی برای پرهیز از حافظه محوری است، عنوان کرد: معاونتهای آموزشی نیز در این راستا باید برنامهریزی لازم را داشته باشند تا کتابهای درسی بهگونهای تألیف شوند که دانشآموزان مجبور به حفظ کردن محتواهایی که ثمر زیادی برای آنها در زندگی ندارد، نباشند.
وی که در یک برنامه رادیویی به صورت تلفنی گفتوگو میکرد، ضمن اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: در چرخشهای تحولی که در سند تحول بنیادین آمده، موضوع پرهیز از حافظه محوری مورد تاکید قرار گرفته است و در حال حاضر آموزشوپرورش با این رویکرد که بتوانند در راستای کاهش حافظه محوری و توجه به مهارتها برنامهریزی کند، در حال فعالیت است.
کاظمی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر استفاده از ظرفیت آموزشوپرورش برای تأثیرگذاری بر دانشآموزان در حوزه آرمانهای انقلاب گفت: مخاطبین مدارس در سنینی هستند که آنچه یاد میگیرند را تا آخر عمر خود فراموش نمیکنند.
وی افزود: باتوجهبه نگاه تمدن نوین اسلامی و شکوفایی اسلامی که مدنظر قرار دارد، زیرساخت ایجاد این تمدن همین نیروی انسانی است. رهبر انقلاب در دیدار با معلمان ویژگیهای نیروی انسانی را تبیین و تاکید کردند که آموزشوپرورش در این 12 سال بهترین فرصت را دارد که استفاده و ارزشهای انقلابی و اسلامی را در دانشآموزان نهادینه کند.
وی رسالت آموزشوپرورش در تربیت نیروی انسانی برای آینده کشور را بسیار سنگین توصیف و بیان کرد: این وزارتخانه با برنامهریزیهایی که در حوزههای آموزشوپرورش انجام میدهد، میتواند این هدف بسیار مهم را محقق کند.
معاون آموزش متوسط وزارت آموزش و پرورش بستر اصلی تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش را از مسیر اصلی و دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی عنوان و تاکید کرد: با افزایش ظرفیت این دانشگاهها باید بتوانیم در راستای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز را برنامهریزی کنیم.
وی افزود: این نیروی انسانی باید در دوران چهارساله تحصیل خود با رویکردهای جدید تربیت شود و بتوانیم معلمی را در تراز اجرای سند تحول بنیادین تربیت کنیم. افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان یکی از رویکردهای اصلی وزارت آموزشوپرورش در این راستا خواهد بود.
انتهای پیام/
انتهای پیام/