دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1394 - 12:47
یک کارشناس هواشناسی در گفت‌و‌گو با آنا خبر داد

کاهش 8 درجه‌ای هوا در پایتخت طی 24 ساعت آینده/ دریای خرز 2 روز آینده طوفانی است

یک کارشناس هواشناسی با بیان اینکه طی 24 ساعت آینده با کاهش هشت درجه‌ای هوا در پایتخت مواجه هستیم، گفت: از اواخر وقت امروز بارش برف و باران در ارتفاعات و وزش باد پیش‌بینی شده است و فردا بارش برف و باران و باد شدید در بعضی از ساعات در تهران انتظار می‌رود.
کد خبر : 65849

فریبا گودرزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به آخرین وضعیت آب‌و‌هوایی کشور اظهار کرد: با نفوذ سامانه بارشی به سمت نوار غربی کشور و همراه شدن با جریانات سرد شمالی به تدریج برای امروز و فردا بارش باران و برف و کاهش دما در نیمه غربی کشور ادامه دارد.
وی با بیان اینکه از اواخر وقت امروز بارش پراکنده باران برای شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود، افزود: روز دوشنبه در شمال شرق بر دامنه فعالیت بارش‌ها افزوده می‌شود و دمای هوا در نیمه شمالی کشور از جمله تهران طی‌ روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.


این کارشناس هواشناسی ادامه داد: بیشینه کاهش دما طی این مدت برای سواحل دریای خرز بین 10 تا 15 درجه، شمال‌غرب، غرب کشور و در استان تهران بین 7 تا 12 درجه کاهش دما را شاهد هستیم.


گودرزی با اشاره به اینکه ماندگاری هوای سرد در نیمه شمالی کشور تا آخر هفته ادامه دارد، عنوان کرد: از اواخر وقت روز دوشنبه از مقدار بارش‌ها روی شمال غرب و غرب کشور کاسته می‌شود و با حرکت این سامانه به سمت شرق روز سه شنبه بارش برف و باران برای سواحل دریای خرز، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور ادامه دارد.


وی با بیان اینکه خلیج فارس روز سه‌شنبه مواج و طوفانی است، اضافه کرد: دریای خزر روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج است.


این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه آسمان تهران امروز نیمه‌ابری است، توضیح داد: از اواخر وقت امروز بارش برف و باران در ارتفاعات و وزش باد پیش‌بینی شده است و فردا شرایط برای بارش برف و باران و باد شدید در بعضی از ساعات در تهران مهیا است.


گودرزی از کاهش ابر از اواخر وقت فردا در تهران خبر داد و گفت: حداکثر دما امروز در پایتخت به 17 درجه و فردا دما به 9 درجه می‌رسد یعنی دمای هوا در پایتخت با کاهش 8 درجه‌ای مواجه است.


انتهای پیام/

برچسب ها: برف تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته