دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با آنا:

تصمیمات فدراسیون فوتبال عربستان دولتی و سیاسی است/ عرب‌ها 6 رای دارند

رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت: در قوانین AFC هیچ قانونی در مورد شکایت مسوولان فوتبال یک کشور علیه افراد دیگر وجود ندارد و اصلا سابقه نداشته که چنین اتفاقی بیفتد.
کد خبر : 65840

هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در رابطه با شکایت عربستانی‌ها از مسوولان فوتبال ایران به AFC اظهار داشت: «فدراسیون فوتبال عربستان کاملا در اختیار دولت است و تصمیمات این فدراسیون کاملا سیاسی و دولتی است. عربستانی‌ها قصد دارند با دامن زدن به این حاشیه‌ها کار را برای ایران سخت کنند اما در قوانین AFC هیچ قانونی در مورد شکایت مسوولان فوتبال یک کشور علیه افراد دیگر وجود ندارد و اصلا سابقه نداشته که چنین اتفاقی بیفتد.»


وی ادامه داد: «مصاحبه مسوولان فدراسیون فوتبال ایران هیچ بار منفی برای عربستانی‌ها نداشت که آنها بخواهند شکایت کنند. زمانی که هیچ مسابقه‌ای انجام نشده و هیچ اتفاقی نیفتاده‌ است، دلیلی برای شکایت علیه مسوولان فدراسیون فوتبال ایران وجود ندارد.»


کارشناس حقوقی فوتبال در مورد تصمیم AFC در قبال پرونده فوتبال ایران و عربستان گفت: «در جلسه‌ای که در قطر برگزار شد، کمیته برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا دو پیشنهاد ارائه کرد. اولین مورد برگزاری بازی‌ها طبق برنامه جدول بود، پیشنهاد دوم نیز این بود که بازی میان تیم‌های ایرانی با تیم های عربستانی و البته اماراتی در زمین بی‌طرف انجام شود. به دلیل اینکه عرب‌ها در رای‌گیری صاحب 6 حق رای بودند و اگر مورد دوم به رای‌گیری گذاشته می‌شد، به طور حتم عرب‌ها به نفع خودشان رای می‌دادند، از این‌رو طرف نماینده فدراسیون فوتبال در آن جلسه پیشنهاد داد که فعلا بازی‌ها طبق جدول انجام شود و تا قبل از بازی تیم‌های ایرانی و عربستانی در این مورد نتیجه گیری شود که خوشبختانه با این پیشنهاد موافقت شد.»


نصیرزاده افزود: «تا قبل از بازی با تیم‌های عربستانی، تیم‌های اماراتی برای انجام مسابقات خود در لیگ قهرمانان آسیا به ایران می‌آیند که باید تلاش شود که این بازی ها در بالاترین سطح ممکن انجام شود. آن چیزی که مشخص و مسلم است بازی با تیم های اماراتی در امنیت کامل برگزار می‌شود که با توجه به این موضوع نظر AFC در مورد ادعای عربستانی‌ها مبنی بر امنیت نداشتن ایران عوض می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب