دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1401 - 14:36

عامل مزاحمت در فضای مجازی روانه زندان شد

رئیس پلیس فتا استان قزوین از دستگیری عامل مزاحمت و تهدید دانش آموز قزوینی در فضای مجازی خبر داد.
کد خبر : 658397
فضای مجازی



به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، سرهنگ"محمد علی فرهودی" روز پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده مزاحمت و تهدید دانش آموز قزوینی در فضای مجازی به پلیس فتا، بلافاصله کارگروه ویژه ای در این خصوص تشکیل و شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان مزاحمت در دستور کار آن ها قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های ماموران مشخص شد، متهم از طریق یکی از پیام رسان های فضای مجازی اقدام به تهدید و ایجاد مزاحمت برای شاکی کرده که با توجه به آگاهی مسئولان مدرسه و ادامه دار شدن تهدیدات موضوع از طریق مبادی قانونی پیگیری و به پلیس فتا ارجاع شده بود.

رئیس پلیس فتا استان قزوین ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات اطلاعاتی و استفاده از شگردهای پلیسی متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی او را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند.

سرهنگ"فرهودی" ضمن تقدیر از مسئولان مدرسه برای ورود به موقع به موضوع مورد شکایت و پیگیری مناسب قضایی در این خصوص، یاد آور شد: یکی از دلائل مشکلات به وجود آمده برای کاربران فضای مجازی به ویژه کودکان و نوجوانان عدم آگاهی لازم آن ها از مضرات این فضا و عدم نظارت کافی والدین در این خصوص می باشد.

این مسئول انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: کارشناسان پلیس فتا با تمام توان آماده برخورد با جرایم سایبری بوده و شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه مشکل مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.


کشف ۷۰ راس گوسفند قاچاق در"آوج"

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین از توقیف یک دستگاه کامیون باری و کشف ۷۰ راس گوسفند قاچاق در شهرستان "آوج" خبر داد.

سرهنگ"داود عبدالمالکی" با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران یگان امداد شهرستان"آوج" حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون باری که در حال حمل گوسفند زنده بود، مشکوک و برای بررسی بیشتر دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن توسط ماموران ۷۰ راس گوسفند قاچاق، که فاقد هرگونه مجوز حمل از اداره دامپزشکی بود، کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده ۲۱۰ میلیون ریال برآورد شده و متهم با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شد، از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک در خصوص احتکار و قاچاق کالا به ویژه اقلام ضروری خانوار، مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.


زمین گیر شدن قاچاقچیان چوب در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین از زمین گیر شدن قاچاقچیان چوب و کشف ۲۶۵ تن چوب قاچاق در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

سردار "علی ابراهیمی" با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان قزوین با اقدامات اطلاعاتی و فنی از انتقال محموله سنگین چوب قاچاق از محورهای مواصلاتی استان مطلع شده و با همراه نماینده اداره آبخیزداری برای دستگیری عامل یا عاملان قاچاق به مسیر تردد آن ها اعزام شدند.
وی افزود: ماموران در عملیاتی ضربتی، ضمن زمین گیر کردن قاچاقچیان و توقیف ۱۴ دستگاه کامیون باری، ۲۶۵ تن چوب قاچاق که فاقد هرگونه مجوز حمل از اداره جنگلبانی بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه ارزش ریالی محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان مربوطه، بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در این خصوص ۱۴ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شدند.



انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته