دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1401 - 17:05
شانه‌ساز:

برخی از مسئولین گوش شنوایی برای شنیدن دغدغه‌ها ندارند

مدیرعامل نماوا گفت: مسئولین گوش شنوایی برای‌ شنیدن دغدغه‌ها ندارند، اگر مسیر حرکت ما را صدا و سیما مشخص کند و همگام با مخاطب امروز پیش برود ما مجبور به شکل‌دهی شبکه‌های خانگی نمی‌شدیم.
کد خبر : 658257
اال




به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، سعید مقیسه، مدیر ساترا و محمدحسن شانه‌ساز، مدیرعامل نماوا در نشست تجربه ساترا در تنظیم‌گری عصر امروز (۲۱اردیبهشت) در سالن پویش دارو نمایشگاه اینوتکس برگزار شد، به بیان دیدگاه‌های خود در رابطه با ارزیابی تنظیم‌گری در رسانه‌های دیجیتال پرداختند.



شانه‌ساز بیان کرد: در زمان گذشته که دسترسی به IP، اینترنت و غیره وجود نداشت، مردم بیننده صدا و سیما بودند اما در حال حاضر که سرعت انتقال اطلاعات بسیار بالاتر است نمی‌توان فضای صدا و سیما را با بستر و سرعت قبل پیش برد اما صدا و سیمای ما با این پیشرفت همگام نشده است. در حال حاضر در حوزه‌های مختلفی به نتایج مطلوب دست پیدا کرده‌ایم اما اینگونه تلاش‌ و حمایت‌ها باید در تمامی حوزه‌ها وجود داشته باشد.



وی افزود: ارتباط ما با مسئولین برای بازگو کردن مشکلات محدود است و گوش شنوایی برای‌ شنیدن دغدغه‌ها وجود ندارد اگر مسیر حرکت ما را صدا و سیما مشخص کند و همگام با مخاطب امروز پیش برود ما مجبور به شکل‌دهی شبکه‌های خانگی نمی‌شدیم. در حال حاضر ۷۰ درصد پایپ اینترنت ایران در اینستاگرام است که این موضوع امری خطرناک برای کشور تلقی می‌شود. صدا و سیما اگر حرکت ۸۰ درصدی ما را در مسیر خود می‌بیند باید از ما حمایت کند که ۲۰ درصد باقی‌مانده نیز اصلاح شود اما متاسفانه به‌جای اصلاح آن ۲۰ درصد از صحنه پخش حذف می‌شویم.



در ادامه این نشست، مقیسه عنوان کرد: اصل برقراری تنظیم مقررات تعاملات است. وجود تلوبیونی که حدود ۱۹ میلیون کاربر دارد نشان می‌دهد، اینطور نیست که مردم تنها طرفدار تولیدی‌های ممیزه نشده باشند. در حال حاضر در تلوبیون می‌توانیم ببینیم مخاطب چه محتوایی را می‌بیند اما در پلت فرم‌های vod جزییات مخاطب نیز قابل مشاهده است.



وی افزود: برنامه‌های تلویزیون که در تلوبیون پخش می‌شود بازدید بالایی دارد. بهره‌مندی ما از رسانه در سال‌های گذشته کم بوده است اما در حال حاضر اینگونه نیست که مخاطب محتواها را نمی‌بیند. این روحیه که بگوئیم مردم ماهواره، اینستاگرام و غیره را بیشتر مشاهده می‌کنند، اشتباه است زیرا اینگونه اقدامات فرهنگ‌پذیر نیست و باید برای هر سلیقه به تناسب تولید محتوا داشته باشیم.



انتهای پیام/۱۰۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته