دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1401 - 11:50
زارع عنوان کرد؛

ویژگی‌های اخلاقی استاد مطهری الگویی کامل برای جامعه دانشگاهی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت ویژگی‌های اخلاقی استاد مطهری را الگویی کامل برای جامعه دانشگاهی عنوان کرد.
کد خبر : 658105
جلسه



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از مرودشت، یاسر زارع در مراسم گرامیداشت هفته معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، ویژگی‌های اخلاقی استاد مطهری را الگویی کامل برای جامعه دانشگاهی برشمرد و اظهار کرد: وی به‌عنوان استاد مسئله شناس به‌خوبی مشکلات دوره خود را شناسایی کرده و کتب تألیفی وی گویای این مهم است. حضور حداکثری در دانشکده الهیات و دغدغه‌مندی و اعتقاد به آزادی اندیشه از دیگر خصوصیاتی بوده که می‌توان از او نام برد.


معلمی وظیفه الهی و جلوه‌ای از عبادت است


مدیر اجرایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با بیان جایگاه استاد و رسالت استادی، امتیازات و صفات معلم و استاد را برشمرد و گفت: گام نخست نوع نگاه به شغل معلمی است که می‌تواند در تعلیم و تربیت و انجام این مسئولیت بزرگ تأثیرگذار باشد، کار معلم تعلیم و تربیت است، تعلیم و تربیتی که کار خدایی، تعالی و پیامبران اوست. بعضی از کارها از چنان قداستی برخوردار بوده که وصف شغل برای آنها سبک می‌کند. معلمی شغل نیست؛ بلکه وظیفه الهی و جلوه‌ای از عبادت است.


عبدالعزیز فاضلی افزود: معلمی در نگاه معصومین(ع) جایگاه رفیعی دارد به‌طوری که حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند بالاترین صدقات آن است که انسان چیزی را یاد بگیرد و به دیگران بیاموزد، تربیت کار خداست. معلم با گران‌ترین گوهر هستی سروکار دارد. کار روی فکر افراد ماندگار بوده یکی از نشانه‌های برتری اعمال، ماندگاری آثار آنهاست، چنانچه حضرت ابراهیم(ع) از خداوند خواست که در تاریخ ماندگار باشد (واجعل لی لسان صدق فی الاخرین) و در میان آیندگان نام نیکی برای من قرار دهد.


وی تأکید کرد: معلم باید بداند که ماندگارترین کار معلم تربیت بوده آن هم روی نسل جوان که تأثیرپذیری و ماندگاری آن بیشتر است. کلاس داری را ساده ننگریم، کار خود را و علم را مقدس بدانیم؛ زیرا خداوند به قلم و به آنچه نوشته می‌شود، قسم خورده است(ن والقلم و ما یسطرون) اسلام برای آموزش هیچ محدودیتی قائل نیست.


مدیر اجرایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با تفسیر آیه شریفه ۲۴ سوره انفال عنوان کرد: اگر به جای این آموزه‌ها، فقط به استقلال اطلاعات یا علوم اکتفا کنیم، معلوم نیست بهره‌گیری از این علوم برای فرد و جامعه سود خواهد داشت یا ضرر و فارغ‌التحصیل عناصر مفیدی خواهند بود یا خطرناک؟


ویژگی‌های اخلاقی استاد مطهری الگویی کامل برای جامعه دانشگاهی


در پایان این نشست معنوی ضمن پاسخگویی به سؤالات استادان از همه استادان حاضر در نشست با لوح یادبود قدردانی شد.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته