دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1401 - 11:28
کلانتری در هشتگرد تأکید کرد؛

توجه به راه‌اندازی دانشکده مهارتی و کارآفرینی در پایش رشته‌ها

جذب ایده‌ها، ایده‌پردازی‌ها و استفاده از ایده‌های خلاق در اقتصاد دانش‌بنیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه ایجاد رشته‌های جدید همکاری و همدلی تمام اعضای هیئت‌ علمی را می‌طلبد، بیان کرد: راه‌اندازی دانشکده مهارت و کارآفرینی باید در پایش رشته‌ها مدنظر باشد.
کد خبر : 658099
گرامی داشت همفته معلم در دانشگاه آزاد هشتگرد



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از هشتگرد، حسین کلانتری خلیل‌آباد در مراسم هفته معلم و تجلیل از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد اظهار کرد: استاد شهید مرتضی مطهری یکی از افرادی بود که در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی ایران فداکاری کرد و در جریان نواندیشی دینی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) فعالیت داشت؛ بنابراین یاد و خاطره ایشان همیشه ماندگار است.




بیشتر بخوانید:


استادان رکن و قلب تپنده آموزشی عالی هستند




رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز افزود: یکی از موضوعات مهم آموزش است، آموزش باکیفیت هدف و خواسته استاد مطهری بوده و در کتاب‌ها و منابع محتوایی مختلف توصیه کرده است، شهید مقالاتی را در آن زمان عرضه کرد که نوآوری و فناوری داشت، درواقع با توجه به زمان خودش بسیار جدید بود و در جماعت آن زمان جرئت داشت، توقع نداریم استاد بدون مطالعه وارد کلاس شود و بی‌توجه به دانشجو باشد، همه باید تلاش کنیم کیفیت آموزش را ارتقا دهیم.


توجه به راه‌اندازی دانشکده مهارتی و کارآفرینی در پایش رشته‌ها


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بیان کرد: در بحث پایش رشته‌ها راه‌اندازی دانشکده مهارت و کارآفرینی باید مدنظر باشد و رشته‌های جدید اخذ شود که این مهم همکاری و همدلی تمام اعضای هیئت‌علمی را می‌طلبد.


کلانتری خلیل‌آباد گفت: آدام اسمیت یکی از علمای علم اقتصاد می‌گوید؛ داشتن تخصص در تولید و اقتصاد مهم است و علم و فناوری نقش مهمی در اقتصاد قوی دارد و دانش برای تولید ثروت است.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد استان البرز با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ گفت: برای پیاده‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان که بحث روز و شعار سال هم است و از سوی مقام معظم رهبری تأکید شده، روابط بیرونی و برون دانشگاهی مهم است که باید با بیرون دانشگاه ارتباط داشته باشیم و دانشگاه برای مستحکم کردن پایه‌های اقتصاد دانش‌بنیان نیاز به کمک دیگران نیز دارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز عنوان کرد: ارتباط با بیرون دانشگاه و ارتباط با دستگاه‌های اجرایی و ارتباط با صنعت و اخذ طرح‌های برون دانشگاهی یکی از اصول کلی اقتصاد دانش‌بنیان است که باید به آن توجه داشته باشید.


کلانتری خلیل‌آباد گفت: پایه دیگر اقتصاد دانش‌بنیان جذب ایده‌ها و ایده‌پردازی‌ها و استفاده از ایده‌های خلاق است، خیلی از دانشجویان ایده‌هایی دارند که باید آن را تبدیل به ثروت کرد، ما حاضر به سرمایه‌گذاری هستیم یعنی اگر دانشجو یا استادی صاحب ایده است و به سرمایه‌گذاری نیاز دارند ما حاضر به سرمایه‌گذاری هستیم.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: اساس دیگر اقتصاد دانش‌بنیان تسهیل فعالیت اعضای هیئت‌ علمی است و باید در این زمینه بستر مناسب فعالیت‌ها آماده شود و زیرساخت‌های مناسب فعالیت نیز باید ایجاد شود، موضوع مهم دیگر بهبود بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات است، سامانه‌ها و سیستم‌ها و توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات دانشگاه و سرعت انتقال دانش در سطح جامعه و سطح استان دارای اهمیت است.


توجه به راه‌اندازی دانشکده مهارتی و کارآفرینی در پایش رشته‌ها


کلانتری خلیل‌آباد به ارتقای توان مهارتی اشاره کرد و گفت: ببینید حتماً باید کلاس‌هایی درزمینهٔ توان مهارتی برای اعضا برگزار شود تا بتوانند در این زمینه تقویت شوند و اگر نمی‌خواهند یا اعتنایی ندارند باید بر اساس قوانین و مقررات جاری دانشگاه عمل کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اساس دیگر اقتصاد دانش‌بنیان را جامع‌نگری و نگاه جامع و متوازن به‌تمامی ابعاد اقتصاد دانش‌بنیان دانست و افزود: فضای مجازی، توان کشاورزی و صنعتی و حوزه‌های دیگر در استان و شهرستان محل رقابت و حضور اقتصاد دانش‌بنیان است.


کلانتری خلیل‌آباد توجه به درون‌نگری و برون‌گرایی و سبد صادرات را اساس دیگر این اقتصاد دانست و گفت: محصول باید ارزش صادرات داشته و مهندسی معکوس صرف نبوده و با فناوری و نوآوری همراه باشد.


وی افزود: کسب حمایت‌های دولتی و جهت‌دهی به سرمایه‌گذاری‌ها در اقتصاد دانش‌بنیان بسیار مهم است و موضوع دیگر بهبود نظام حاکم و بستر مناسب برای فعالیت بوده که لازم و ضروری است.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



دانلود فایل

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته