آماری از عمل های زیبایی در ایران و جهان
به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، انسان همواره در جهت بهتر شدن در حال تلاش است. عمل زیبایی یکی از آن تلاشهاست که در اقصا نقاط جهان انجام میشود و محدود به منطقهی خاصی نیست. با این حال مردم بعضی از کشورها نسبت به سایرین بیشتر این عملها را انجام میدهند که به دلایل مختلفی بستگی دارد. تاریخ این عملها بسیار قدیمیتر از آن است که اکثر مردم فکر میکنند.
شواهد تاریخی نشان میدهند اولین عمل جراحی زیبایی به چهار هزار سال پیش در هند برمیگردد که پیوند پوست بوده پس نتیجه میگیریم این عمل مختص به انسان امروزی و علایق او نیست. همانطور که گفتیم میزان انجام این عمل در کشورهای مختلف و فرهنگهای مختلف، متفاوت است.
ایران از جمله کشورهایی است که عمل زیبایی در آن زیاد انجام میشود. طبق آمار ISAPS در سال ۲۰۲۰ در آمریکا در مجموع ۴،۶۶۷،۹۳۱ عمل زیبایی جراحی و غیر جراحی انجام شده، برزیل با تعداد ۱،۹۲۹،۳۵۹ عمل در رتبهی دوم، آلمان و ژاپن بهترتیب ۱،۱۵۷،۷۳۸ و ۱،۰۵۸،۱۹۸ بعد از ایالات متحده و برزیل قرار دارند و نیز طبق آمار این سازمان میزان عملهای زیبایی در سال، در این میان، ایران رتبهی بیست در این جدول دارد و عمل زیبایی بینی در ایران، بیشترین عملی است که انجام میشود.
برخی از عمل های زیبایی ایران و جهان
زنان نسبت به مردان به میزان بیشتری این عملها را انجام میدهند. رایجترین عملها هم در ایران هم در سایر نقاط جهان شامل عمل بزرگ کردن سینه، لیفت سینه، عمل بینی، لیفت پلک، لیفت صورت و لیپوساکشن. عمل بینی و و لیفت صورت در زنان و مردان مشترک است. در مجله سلامت دکترتو به صورت کامل به بررسی انواع عمل های زیبایی که در ایران و جهان بسیار پرمخاطب هستند، میپردازیم.
عمل زیبایی بینی
در بحث زیبایی شناسی حالت بینی بسیار بر روی چهره تاثیرگذار است. جراحی بینی عملی است که برای تغییر شکل بینی انجام میشود و ممکن است به دلایل زیبایی یا تصحیح عملکرد بینی باشد. عملکرد درست بینی ممکن است به دلایلی مانند انحراف بینی، شکستگی، سینوسهای دردناک و یا اختلال در تنفس باشد.
جراحی بینی پرکاربردترین جراحی زیبایی در ایران است. یکی از جراحیهای سرپایی و نسبتا سبک است که معمولا هزینهی بالایی دارد.
عمل زیبایی چشم
عمل زیبایی چشم نیز همانند عملهای قبلی در بیشتر موارد برای زیبایی بیشتر و کاهش یا بر طرف کردن عیوب چشم انجام میشود که ممکن است دلایلی مانند افتادگی و پف پلک داشته باشد. افتادگی پلک ممکن است موجب اختلال در بینایی شود که با انجام این عمل میتوان آن را رفع کرد.
عمل زیبایی چشم امروزه در ایران و جهان به شکلهای مختلفی انجام میشود. گاهی عمل چشم را بدون جراحی و به کمک لیفت با نخ انجام میدهند که تهاجم کمتری را شامل میشود.
عمل زیبایی گوش
این عمل که اتوپلاستی هم نامیده میشود برای زیباتر شدن فرم گوش انجام میشود که در بیشتر موارد برای کوچکتر کردن گوشهای بزرگ بهکار میرود. این جراحی در ایران چندان رایج نیست اما در جهان مخاطبهای بسیاری دارد.
عمل زیبایی دستگاه تناسلی مردان
این عمل اکثرا برای پهن و بلند کردن آلت تناسلی انجام میشود. هرکدام از اینها روشهای بهخصوص خود را دارند که در بلند کردن آلت از روش برش رباطی که آلت تناسلی را به لگن متصل میکند و پس از آن پیوند پوست به قاعدهی آلت انجام میشود که باعث افزایش طول آن میشود.
نسبت به جراحی زیبایی واژن، جراحی زیبایی آلت تناسلی مردان کمتر شایع است.
عمل زیبایی سینه
عمل زیبایی سینه را میتوان به سه دسته تقسیم کرد که در مجموع به آنها ماموپلاستی گفته میشود. جراحی سینه از پرمخاطبترین جراحیها در دنیاست و روشهای خاص خود را دارد.
جراحی سینه میتواند شامل جراحی سینه با چربی، پروتز سینه، لیفت سینه با نخ و یا تزریق بوتاکس و ژل باشد. هر کدام از این روشها مخاطبین خاص خود را دارد و هزینههای بسیاری در این زمینه میشوند.
عمل زیبایی شکم
ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم؛ عملی است که در آن پوست و چربی اضافهی شکم برداشته و عضلههای آن سفت میشوند تا شکم تخت و صاف بشود. توجه داشته باشید که این عمل با لیپوساکشن متفاوت است. ابدومینوپلاستی به دو صورت انجام میشود: کامل و جزئی.
آمار جراحی زیبایی در دنیا
اولین کشورهایی که بیشترین جراحی زیبایی را انجام میدهند، آمریکا، برزیل و کرهی جنوبی هستند. از میان جراحیهای زیبایی که انجام شدند، محبوبترین آنها جراحی سینه بودهاست. ۱۵.۸ درصد کل جراحیهای زیبایی جهان به این جراحی اختصاص دادهشدهاست.
جراحی بعدی که بسیار مخاطب دارد و آمار بسیار بالایی در جهان دارد، لیپوساکشن است. لیپوساکشن هم مانند جراحی سینه، ۱۵.۸ درصد کل جراحیهای زیبایی را شامل میشود. جراحی پلک رتبهی بعدی را در جهان دارد و ۱۲.۹ درصد کل جراحی را شامل میشود و جراحی بعدی عمل بینی است که ۷.۶ درصد کلی جراحیها را شامل میشود.
این که چرا برخی جراحیها رتبهی بالاتری نسبت به سایر آنها دارند، به تبلیغات، رسانهها و سلیقهی جمعی افراد مرتبط میشود و بدون شک در طول زمان قابل تغییر خواهد بود.
انتهای پیام/۴۱۲۹/
انتهای پیام/