دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1401 - 16:34
عاشوری مطرح کرد؛

کاهش معضلات اجتماعی با فراهم‌سازی ازدواج جوانان

مدرس سلسله جلسات مهر ماندگار گفت: فراهم‌سازی ازدواج جوانان سبب کاهش معضلات اجتماعی و اخلاقی می‌شود و برای اصلاح امور مربوط به مسائل عاطفی جوانان، باید دست‌اندرکاران سهم خود را تعیین و نقش‌شان را به‌درستی ایفا کنند.
کد خبر : 657953
عاشوری



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شیراز، محمد عاشوری در نخستین جلسه از سلسله جلسات مهرماندگار درباره بررسی روابط دختر و پسر که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد با تأکید بر لزوم ایجاد تدابیر مناسب و آسان برای ازدواج جوانان از سوی مسئولان اظهار کرد: فراهم‌سازی ازدواج جوانان سبب کاهش معضلات اجتماعی و اخلاقی می‌شود و برای اصلاح امور مربوط به مسائل عاطفی جوانان، باید دست‌اندرکاران، مربیان، دولت و ...، سهم خود را تعیین و نقش خود را به‌درستی ایفا کنند. برخی از جوانان که با آموزه‌های عرفی و شرعی ایران تربیت شده‌اند با این موضوع کنار می‌آیند؛ اما گروهی می‌خواهند با این قوانین لج کنند و با برقراری ارتباط ناسالم خود را به تباهی بکشانند.


وی بر لزوم و اهمیت رعایت حجاب و عفاف از سوی جوانان تأکید کرد و افزود: در جوامع غربی رواج و گسترش بی‌بندوباری و بداخلاقی‌ها سبب شده که روابط دختران و پسران به رابطه‌های غیراخلاقی و منفی تبدیل شود و بینان خانواده را از هم جدا کند. جوانان برای دوری از بی‌بندوباری‌های اخلاقی به ازدواج روی‌آورند. پیامبر اسلام(ص) بارها بر امر ازدواج جوانان برای گرفتاری از بی‌بندوباری‌های اخلاقی تأکید فرموده‌اند.


مدرس سلسله جلسات مهر ماندگار گفت: هرکس در جریان ارتباطی قرار گرفت و نتوانست بر خود مسلط شود و یک اتفاق وی را با خود برد، شخصیت سالمی ندارد. مسلط بودن بر خود علامت سلامت روحی روانی یک فرد است. برخی افراد سیستم نظارتی و خودکنترلی ضعیفی دارند. تعبیر نادرست از عشق وسیله‌ای برای گمراهی نوجوانان و جوانان بوده و جوانان کشورمان هیچ‌گاه در این زمینه آموزش ندیده‌اند. بی‌قراری دلیل بر عشق نیست و اینکه گروهی میل خود را حق خود می‌دانند و گاهی میل انسان حق وی نیست و جوانان باید این موضوع را به خود بقبولانند. ارزش‌های خویشتن‌داری از سوی خانواده و جامعه به کودک آموخته می‌شود و اگر این ارزش‌ها سطحی باشد و سیستمی به آن نگاه نشده باشد، اثربخشی کمی خواهد داشت.


حجت‌الاسلام علی یعقوبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و علیرضا بیابان‌نورد معاون فرهنگی دانشجویی این دانشگاه نیز درباره آسیب‌شناسی روابط دختر و پسر، سخنرانی کردند.


به گزارش آنا، بررسی شاخص‌های روابط دختر و پسر، آسیب‌های رابطه‌های مخفی دختران و پسران و اثر رابطه دختر و بر اجتماع ازجمله محورهای مهم این برنامه بود.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته