دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1393 - 13:05

جیمز کلاپر: برنامه هسته‌ای ایران را رصد می‌کنیم

جیمز کلاپر، رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا مدعی شد رصد برنامه هسته‌ای ایران، محور اصلی این سازمان و آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌ماند.
کد خبر : 6579

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا و به نقل از «اورشلیم پست»، جیمز کلاپر، رئیس آژانس اطلاعات ملی آمریکا طی مصاحبه‌ای گفت «ما باید به اطلاعات اساسی و بنیادی که توسط بازرسین آژانس بین المللی انرژی اتمی فراهم می‌شود دست پیدا و سپس این بازرسی‌ها را دو چندان کنیم و عملکرد آن‌ها را توسط عوامل اطلاعاتی خود و متحدانمان بخصوص اسرائیل بسنجیم».


کلاپر افزود «تمرکز اصلی من و سازمان اطلاعات بر این است که «مطمئن شویم اگر مذاکرات به نتیجه برسد و توافقی حاصل شود، توانایی رصد و راستی آزمایی آن را خواهیم داشت».


اظهارات جیمز کلاپر در حالی ایراد شد که آمریکا به صورت تلویحی به بنیامین نتانیاهو هشدار داده است در روند دیپلماتیک مذاکرات خدشه‌ای وارد نکند.


نتانیاهو می‌گوید بسیار نگران آن است که روند دیپلماسی اوباما برای توافقی هسته‌ای با ایران موجب دستیابی این کشور که اسرائیل آن را مهم‌ترین دشمن خود می‌داند، به سلاح هسته‌ای شود. مقامات آمریکایی معتقدند بهترین راه برای پیشیگری از این وضع مذاکرات دیپلماتیک است.


واشنگتن و برخی متحدان آن از جمله اسرائیل مدعی هستند ایران از برنامه هسته‌ای غیر نظامی خود به عنوان پوششی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای استفاده می‌کند اما جمهوری اسلامی ایران با رد این ادعا همواره تاکید می‌کند برنامه هسته‌ای صلح آمیزی را دنبال می‌کند.


وزاری امور خارجه ایران و آمریکا اکنون برای انجام مذاکراتی سه روزه در مونترو سوئیس به سر می‌برند که حذف تحریم‌های اعمال شده بر ایران یکی از محورهای اصلی این گفت‌وگو‌ها عنوان شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته