دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1393 - 14:42
با حضور جهانگیری صورت گرفت؛

افتتاح خط تولید بردهای الکترونیکی سیستم اتوماسیون صنعتی و کنترل فرایند مپنا

با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری خط تولید بردهای الکترونیکی سیستم اتوماسیون صنعتی و کنترل فرایند مپنا به بهره برداری رسید.
کد خبر : 6578

به گزارش گروه سیاسی آنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز - سه شنبه - با حضور در شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو)، خط تولید بردهای الکترونیکی سیستم اتوماسیون صنعتی و کنترل فرآیند مپنا را مورد بهره برداری قرار داد.


معاون اول رئیس جمهور همچنین به همراه وزیر نیرو و وزیر صنعت، معدن و تجارت از سالن تولید بردهای الکترونیکی SMT و اتاق تمیز بازدید کرد و در جریان ظرفیت‌های این مجموعه قرار گرفت.


اتاق تمیز شرکت مکو و خط تولید بردهای SMT قابلیت مونتاژ بردهای دقیق در کاربردهای حساس و کلاس صنعتی در حوزه نیروگاهی، ریلی و نفت و گاز را دارد.


این مجموعه توسط فیلترهای هپا از ورود هرگونه گردو غبار به محیط جلوگیری می‌کند و در فضای کنترل شده از نظر رطوبت و حرارت بردهای الکترونیکی لازم را توسط خطوط تمام اتوماتیک تحت استانداردهای صنعتی تولید می‌نماید. با ایجاد این مجموعه، شرکت مکو به تولیدکنندگان تجهیزات و بردهای الکترونیکی نیروگاهی، ریلی و نفت و گاز تبدیل شده است.


معاون اول رئیس‌جمهوری سپس سامانه اتوماسیون صنعتی و کنترل فرایند مپنا در این شرکت را رونمایی و از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.


این سیستم کاملاً بومی و مبتنی بر استانداردهای جهانی است که قابلیت استفاده برای سیستم‌های مانیتورینگ را داشته و دارای محصول اختصاصی در تمامی سطوح سیستم‌های کنترل گسترده است.


همچنین از سیستم کنترل ایرانی (MAPCS) در مگاپروژه‌های برون‌مرزی و از سیستم DCS در نیروگاه گازی نجف اشرف‌ (حیدریه) استفاده شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته