دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1401 - 11:56
پوتین:

اوکراین به‌دنبال سلاح هسته‌ای بود و باید با آن مقابله می‌کردیم

رئیس‌جمهور روسیه گفت: عملیات در دونباس به وضوح آمادگی ما را نشان داد، زیرا اوکراینی‌ها به‌دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای بودند.
کد خبر : 657600
پوتین

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در هفتاد و هفتمین سالگرد «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو سخنرانی کرد.


وی روز پیروزی بزرگ را به ارتش روسیه تبریک گفت و عنوان کرد: دفاع از میهن همیشه مقدس است و شما برای مردم ما در دونباس، برای امنیت میهنمان می‌جنگید.


رئیس‌جمهور روسیه افزود: وظیفه ما حفظ میراث کسانی است که نازیسم را از بین بردند تا آن روزها تکرار نشود. عملیات در دونباس و شبه‌جزیره کریمه به وضوح آمادگی ما را نشان داد، زیرا آن‌ها (اوکراین) به‌دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای بودند.


پوتین تأکید کرد: (با توجه به اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین) خطر روز به روز بیشتر می‌شد و مسکو پیش‌تر راه حلی برای این مشکل ارائه کرده بود.


رئیس جمهور روسیه گفت: ما هرگز شهروندان خود را رها نمی‌کنیم و به فرهنگ ملتمان اهمیت می‌دهیم؛ هرچند دشمنان به‌دنبال تحریف تاریخ هستند. پیروزی بر نازی‌ها پیروزی همه مردم است و از مشارکت همه کسانی که در از بین بردن نازیسم مشارکت کردند، قدردانی می‌کنیم.


وی درباره تحولات جاری عنوان کرد: روسیه از غرب خواست تا گفت‌وگوی صادقانه داشته باشد، اما این کار بیهوده است و کشورهای عضو ناتو نخواستند پیام مسکو را بشنوند. ما در اوکراین تجاوز را با حمله‌ای پیشگیرانه دفع کردیم و تصمیم‌مان درست بود؛ حتی حاضریم هر کاری برای کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده در دونباس انجام دهیم.


رئیس‌جمهور روسیه گفت: همچنان به یاد داریم چگونه دشمنان روسیه سعی کردند از گروهک‌ها(ی تروریستی) علیه مسکو استفاده کنند و امروز ما از آنچه پدران و پدربزرگ‌هایمان دفاع کردند دفاع می‌کنیم. روسیه برخلاف غرب هرگز از ملی‌گرایی، ایمان و ارزش‌های سنتی خود دست نخواهد کشید.


انتهای پیام/۴۰۳۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته