دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1401 - 09:27
کمره‌ای:

ارائه دروس باید از حالت سنتی خارج شود/ لزوم ایجاد دانشگاه کارآفرین با محوریت مسئولیت پذیری اجتماعی

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: برای رسیدن به دستاوردهای مطلوب در آموزش باید نحوه تدریس و ارائه دروس به‌روز شود و از فعالیت آموزشی سنتی خارج شویم.
کد خبر : 657531
کمره ای

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمود کمره‌ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران صبح امروز در جشنواره آموزشی دانشگاه تهران که در تالار علامه امینی این مرکز آموزشی برگزار شد، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره حمایت از نیروهای علمی، تحقق اهداف عالی و علمی دانشگاه تهران و آموزش عالی و ترغیب اساتید است تا بتوانیم در نهایت آن‌ها را در سطح بین‌المللی مطرح کنیم.


وی بیان کرد: برای رسیدن به دستاوردهای مطلوب در آموزش باید نحوه تدریس و ارائه دروس به‌روز شوند و از فعالیت آموزشی به‌صورت سنتی خارج شویم که برای تحقق آن می‌توانیم از تجربه‌های دوران کرونا به نحو بهینه استفاده کنیم.


معاون آموزشی دانشگاه تهران عنوان کرد: از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ایجاد زمینه رقابت علمی سالم و تحقق شعار این مرکز آموزشی تحت عنوان دانشگاه کارآفرین با محوریت مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.


این مقام مسئول گفت: منتخبین این جشنواره ۷ نفر از استادان پیشکسوت، ۳۴ نفر از اعضای هیئت‌علمی، ۱۱ نفر از کارکنان آموزشی و یک معاون آموزشی است. همچنین ۷ نفر از اساتید برتر این دانشگاه به وزارت علوم معرفی شده‌اند که به دلیل محدودیت‌های موجود ۴ نفر از آنان به عنوان اساتید نمونه کشوری معرفی خواهند شد و ۳ نفر دیگر در این جشنواره تقدیر می‌شوند.


کمره‌ای اظهار کرد: هدف همه ما تربیت نیروی انسانی خوب، دانش آموختگانی که مسائل کشور را حل کنند و باعث توسعه علم و فناوری شوند که برای تحقق این امر تعدادی اتاق فکر در وزارت علوم تشکیل شد که یکی از آن‌ها با عنوان اتاق فکر آموزش هدفمند به فعالیت خود ادامه می‌دهد که به بررسی این امور می‌پردازد تا مشخص شود که نیازمند چه مسائلی هستیم و آنچه که لازم است را ایجاد کنیم.


معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: باید از رشته‌های سنتی که مورد نیاز کشور نیست فاصله بگیریم و تغییر جهت دهیم و به سمت نیازهای فوری‌تر برویم و در آن راستا حرکت کنیم که در همین راستا آئین‌نامه‌ها و قوانین تدوین شده است که مسیر حرکت اعضای هیئت علمی را مشخص می‌کند. در بازه کنونی نیازهای جدیدی مطرح می‌شود که باید در این راستا آموزش ما پژوهش‌محور باشد و پژوهشی مبتنی بر آموزش داشته باشیم و این امور همواره در برنامه‌ها جاری شود که برای تحقق این موضوع نیازمند حمایت‌های دانشگاهیان و مسئولان وزارت علوم هستیم تا بتوانیم به اهداف عالی آموزشی برسیم.


انتهای پیام/۱۰۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته